El PP considera ‘anòmala’ la situació política actual de Catalunya. Ho ha explicat el número 36 del PP per Barcelona i portaveu de la formació a l’Ajuntament de Sant Cugat, Álvaro Benejam, en una entrevista a Cugat.cat on també ha qualificat d”estrany’ que hi hagi polítics a la presó. Tot i que per al popular això suposa ‘una situació difícil, sobretot per als amics i familiars’ d’aquestes persones, ha etzibat que ‘a la política tothom ha de venir plorat de casa’.
Segons Benejam, els exmembres del govern empresonats o que es troben a Brussel·les ‘sabien perfectament’ les conseqüències dels seus actes.
Álvaro Benejam
El popular acusa el govern de Puigdemont de ‘fracturar una societat catalana’ i es mostra convençut, com diu el seu eslògan de campanya, que ‘Espanya és la solució’ tot i que ‘és veritat que s’han d’arreglar coses’. En aquesta línia Benejam creu ‘necessària una reforma del finançament de les comunitats autònomes’. En educació, els populars inclouen al programa electoral
que els ciutadans han de tenir ‘el veritable dret a decidir sobre l’escola dels seus fills’.
Álvaro Benejam
En aquest sentit, la candidatura liderada per García Albiol considera que ‘la immersió lingüística ha fracassat’ i ha tornat a carregar contra ‘l’adoctrinament dels nens a l’escola pública’. Sobre la marxa d’empreses de Catalunya per la declaració unilateral d’independència, el número 36 de la llista del PP defensa que el govern espanyol ‘va actuar amb diligència facilitant els tràmits perquè les empreses que volien canviar la seva seu social o fiscal ho poguessin fer’. El també portaveu dels populars a l’Ajuntament de Sant Cugat ha explicat que el govern de Rajoy demanarà a aquestes empreses que tornin a Catalunya i que si cal habilitaran ‘una mesura per facilitar aquesta tornada’.

