Bernat Picornell, l’alcaldable d’ERC a les eleccions municipals del 2027, posa l’habitatge i l’escolta activa al ciutadà com a centre del seu full de ruta. Així ho ha explicat Picornell en l’acte de presentació de la seva candidatura aquest dimecres al Celler Modernista.
Durant la seva intervenció, Picornell ha explicat que es presenta a l’alcaldia amb ganes i responsabilitat per afrontar els reptes que té Sant Cugat, i el més gran, ha dit, és el tema de l’habitatge. Per una banda, pel creixement poblacional tan gran que ha patit la ciutat en tan poc temps i, per l’altra, pel fet que molts joves santcugatencs han de marxar perquè no es poden permetre pagar un pis. Alhora, ha explicat que en els propers 10 anys està previst que Sant Cugat dobli la població major de 65 anys. En aquest sentit, l’estratègia del candidat d’ERC passa per la construcció de més habitatge públic, passant del 5% actual a l’objectiu d’arribar al 20%. En aquest aspecte, ha dit, el futur barri de Ca n’Ametller hi jugarà un paper clau. “El problema de l’habitatge és de país, però des de Sant Cugat hem de liderar en resoldre-ho, i que no s’expulsi a la gent”.
Pel que fa a la relació amb les entitats santcugatenques, Picornell ha dit que “les administracions han de ser aliades, no enemigues”, i ha posat sobre la taula la voluntat de ser al seu costat, escoltant-les i donant-hi suport. Una escolta activa que també ha fet extensiva als barris i districtes més enllà del centre de la ciutat: “Hi ha altres realitats com les Planes o La Floresta que han de saber que l’Ajuntament està al seu costat, que tots els veïns entenguin que som al darrere”. També ha estès la mà a treballar conjuntament amb l’EMD de Valldoreix per tal de poder tirar endavant polítiques que beneficiïn els seus veïns i veïnes.
El d’ERC també ha deixat molt clar que no pactarà amb l’extrema dreta, independentment de l’idioma que parlin, fent referència explícita a Aliança Catalana.
Un acte coral
Picornell ha plantejat la presentació com un acte coral, ja que ha dit que només entén “la política d’aquesta manera, fent equips com més grossos millor per recollir totes les sensibilitats”. Sota la conducció de l’eurodiputada Diana Riba, s’han fet diverses intervencions de diferents persones. Cadascuna d’elles li ha traslladat diferents demandes sobre què els agradaria que fes si Picornell acaba sent alcalde. Entre elles, li han demanat que sigui una persona propera, empàtica i que escolti a la resta, així com que transformi les inquietuds i necessitats de la gent en accions de govern.
Específicament, en la seva intervenció, Natàlia Megías, exvicepresidenta dels Gausacs, li ha demanat “sensibilitat i reconeixement cap a l’etapa educativa del 0-3, que vetlli pel bon manteniment de les instal·lacions de les bressols públiques i que escolti els professionals que s’hi dediquen. Per la seva banda, Ferran Ballester, president de Geganters de Sant Cugat, li ha demanat a Picornell que l’Ajuntament tingui la mà estesa cap a les entitats, i que els faciliti la celebració d’activitats enlloc de posar impediments.
Una de les personalitats destacades que ha intervingut en l’acte de presentació ha estat Laura Vilagrà, exconsellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, de qui Picornell va ser cap de gabinet. Vilagrà ha destacat que Picornell és una persona que té “una gran capacitat de crear equip” i que “mai perd el somriure”, un fet, diu, “molt important en política, actualment”. Vilagrà s’ha mostrat convençuda que Picornell arribarà a l’alcaldia, ja que, diu, encarna els valors de Sant Cugat.
