El conseller de Territori i Sostenibilitat, el santcugatenc
Malgrat que prèviament el conseller de Territori, Josep Rull, no havia descartat implantar la vinyeta només a les vies de la Generalitat, Calvet ha dit que seria òptim que es fes de manera ‘homogènia’ perquè ‘la xarxa viària no entén de competències entre administracions’.
Damià Calvet
El conseller ha afirmat que ‘la pregunta no és si s’han d’acabar els peatges’, ‘sinó com es finançarà el manteniment, la gestió i la millora de la infraestructura viària’. A més, ha defensat que els recursos que aporti la vinyeta serviran per ‘millorar el transport públic’, així com per aplicar ‘mesures’ a favor de la sostenibilitat de la xarxa viària. Al ple de setembre de l’any passat, Sant Cugat va instar el Parlament, arran una moció del PP, a suprimir el peatge dels Túnels de Vallvidrera i incloure aquesta via en el futur sistema de vinyeta. Es tracta d’una reivindicació històrica de la ciutat
cap al departament de Territori. La concessió del peatge dels Túnels de Vallvidrera finalitza el 2037 i la del peatge de les Fonts, al 2039.

