Canvis en prova pilot del servei de transport a demanda ‘Carles’ per ajustar-se a la llei

Els taxistes van alertar que utilitzar llicències VTC suposava un greuge per al seu sector

200709-carles-transport-demanda-a-moventia.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
20/07/20 a les 17:48h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

La prova pilot de transport a demanda ‘Carles’ canviarà els seus vehicles per adaptar-se a la llei. Després de reunir-se amb els taxistes, que havien alertat d’un ús il·legal de vehicles VTC, l’Ajuntament s’ha compromès a substituir les furgonetes de nou places per vehicles de set, que sí que poden fer les funcions de la prova. Ràdio Taxi Sant Cugat protestava contra aquest ús, ja que consideren que incompleix el reglament de VTC en àmbits com el temps previ de petició de servei i la recollida de passatgers a mig trajecte. Així, els vehicles recolliran els passatgers en una vintena de parades de bus urbà ja existents a la ciutat. La prova pilot es reprendrà el dilluns 27 i s’allargarà fins al divendres 31 de juliol.

El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ho ha explicat aquest dilluns en una atenció als mitjans, on ha remarcat que l’Ajuntament no té la voluntat de ‘competir amb el taxi, sinó donar a la ciutadania alternatives flexibles i àgils’ en mobilitat. El cap de Serveis de Ràdio Taxi Sant Cugat, Xavier Dieste, ha explicat a Cugat Mèdia que els busos a demanda existeixen en altres zones, com alguns barris de Barcelona, però en aquest cas són dos vehicles de set places cadascun. Segons Dieste, aquesta iniciativa fa ‘funció de taxi’ si s’utilitzen aquesta mena de vehicles i per això van demanar la reunió amb l’Ajuntament per ajustar el projecte.

Declaracions

José Gallardo

El tipus de parades i vehicles no complien amb la normativa i hem hagut de parar la prova pilot. No volem competir amb els taxis, sinó complementar el transport públic.
Declaracions

Xavier Dieste

Fan una feina que podria fer el taxi. Això no ho pot fer una VTC. Ha de fer un recorregut.