L’Ajuntament de Sant Cugat,
Segons l’escrit d’acusació, Sumarroca i Osácar van actuar “de comú acord entre sí i en concert amb altres persones que no han estat determinades durant la fase d’instrucció, però que tindrian vincles i ascendència” sobre el consistori i l’empresa pública d’habitatge, Promusa. El text també indica que l’administrador de Teyco era “coneixedor que resultaria adjudicari de l’obra” de Rabassaires arran dels donatius que “havia efectuat o s’havia compromès a fer en favor de les fundacions vinculades amb CDC, CATDEM i Fòrum Barcelona”. Per això, hauria efectuat “una rebaixa del 9,71% del preu” de l’adjudicació, que va propiciar que guanyés la licitació, amb un projecte pressupostat en 4,6 milions d’euros. L’Ajuntament, en l’escrit d’acusació, creu que aquesta alteració del procediment de contractació es pot donar per dos motius: per “les pressions exercides des del departament financer de CDC”, i assenyalen directatemt Osácar i Sumarroca, o bé per donacions que Sumarroca va fer a les fundacions afins a Convergència. El consistori assenyala com a evidència de “la contraprestació obtinguda” per CDC un correu que Osácar va enviar a Sumarroca on li demana la certificació de dues donacions de Teyco a les fundacions del partit de 50.000 euros cadascuna i una més de 43.800 (en total, sumen 143.800 euros, que és la quantitat que reclama l’Ajuntament). Ara, el consistori demana que CDC, i el PDeCAT com a partit successor, responguin per haver-se beneficiat de la comissió i, per això, demana el comís de l’import total, el qual haurien d’assumir Osácar i les dues formacions polítiques.