El número 15 per Barcelona de la candidatura de Catalunya En Comú-Podem, Toni Ribas, ha recordat aquest dimarts a Sant Cugat que el canvi climàtic ‘no s’aturarà siguem independents o no’ i ha posat sobre la taula diverses mesures del programa per lluitar-hi en contra.
El número 15 de la llista encapçalada per Xavier Domènech, Toni Ribas, ha defensat un canvi global i un treball conjunt a àmbit mundial per acabar amb el canvi climàtic.
Toni Ribas
En aquest sentit, el també coportaveu de la plataforma ecologista Equo
a Catalunya s’ha referit a la llei de canvi climàtic aprovada al Parlament pràcticament per unanimitat, i que el Tribunal Constitucional va suspendre a través d’un recurs del govern de l’Estat espanyol. Ribas proposa ‘apel·lar a Europa’ per obligar l’Estat espanyol a acomplir les mesures mediambientals necessàries.
Toni Ribas
El candidat dels comuns ha explicat que la seva proposta aposta per ‘totes les sobiranies, no només en l’aspecte nacional’ i ha defensat començar per ‘tancar les nuclears’ a Catalunya. També ha afegit propostes com la municipalització de l’aigua i continuar facilitant la mobilitat sostenible. Entre d’altres coses, els comuns aposten tant per la implementació de la T-Mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona com per un sistema tarifari únic per tot el territori català per reduir l’ús del vehicle privat. Precisament, el portaveu del grup municipal d’ICV-EUiA i número 26 a la llista de Catalunya En Comú-Podem
per Barcelona, Ramon Gutiérrez, ha posat èmfasi, a més, en ‘les qüestions de mobilitat’ per, també des de Sant Cugat, comptar amb un transport públic que serveixi com a ‘eina estructuradora de la ciutat’.

