Situar en l’epicentre de la política de la Generalitat els drets socials, la justícia de gènere i un pla de xoc de l’atur juvenil són algunes de les propostes que Catalunya en Comú-Podem vol defensar després del 21-D. El número 26 de la formació, el santcugatenc Ramon Gutiérrez, pensa fer-ho amb ‘la generositat i la tendresa’ com a bandera, però sense perdre de vista ‘els atacs de la dreta’. Els comuns han llençat aquestes idees en un acte al Celler Modernista, que ha tingut la intervenció de la senadora Maria Freixanet.
La senadora veu urgent treure el PDeCAT del govern de la Generalitat, però també marcar distàncies amb ‘l’altra dreta’, en referència a Cs i el PP. Freixanet assegura que cal desencallar el conflicte nacional perquè ‘per construir Catalunya, no es pot ignorar l’altra meitat’. Per la senadora, treballar l’agenda social és la principal garantia dels comuns a l’hora d’accedir al govern.
Maria Freixanet
El candidat Gutiérrez ha recordat que els resultats sorgits de l’1-O van ser un mandat democràtic, ‘no un mandat de la independència’. Bones sensacions és el que tenen els comuns, malgrat la polarització de la campanya. El santcugatenc situa Catalunya en Comú-Podem com l’única força que pot assolir un canvi real en les polítiques de la Generalitat.
Ramon Gutiérrez
Una trentena de persones han fet front al fred al Celler Modernista, on s’ha fet una xocolatada. L’acte ha estat l’estrena en política de la número 62 de la llista, Carolina Gabaldón.

