CC.OO del Vallès Occidental i Oriental i del Baix Llobregat reclamen la posada en funcionament de forma urgent de la línia de rodalies de RENFE entre Papiol i Mollet per a passatgers. El sindicat considera que aquesta ha de ser l’alternativa al Quart Cinturó, però demanen també que, amb la posada en marxa d’aquesta via, es posin autobusos llançadora que connectin les estacions amb els polígons industrials.
Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, representants de CC.OO als dos Vallès i al Baix Llobregat s’han reunit a l’estació de RENFE de Coll Favà per inaugurar-la de forma simbòlica. I és que, tot i que fa uns dies RENFE va anunciar la voluntat de posar en funcionament la línia entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat durant el primer trimestre de l’any vinent, els representants sindicals consideren que l’inici d’aquest servei és urgent i que ha de arribar també fins a Mollet, al Vallès Oriental. Per a CC.OO, cal donar una alternativa de transport públic als milers de treballadors que cada dia han de desplaçar-se amb cotxe per aquestes comarques. CC.OO reclama també que, al mateix temps, es posin en funcionament autobusos llançadora que uneixin les estacions ferroviàries amb els polígons industrials. Escoltem el secretari de Salut, Medi Ambient i Treball de CC.OO, Llorenç Serrano.
Per al sindicat CC.OO, el transport ferroviari és la millor alternativa al Quart Cinturó viari i al que consideren la ‘política de ciment’ que ha dut a terme l’anterior govern de CiU.
Des de CC.OO consideren que la línia ferroviària Papiol-Mollet podria donar servei a uns 150.000 o 200.000 usuaris, molts dels quals necessiten avui el vehicle privat per anar fins al seu lloc de de treball. A més, per aquest sindicat, la millora i potenciació del transport públic i ferroviari també és una mesura per lluitar contra la sinistralitat laboral que es produeix actualment en els desplaçaments per anar o tornar de la feina.

