CDC de Sant Cugat retreu a la secció local d’ERC que hagi suggerit que el presidenciable Artur Mas deixés pas a un candidat que generi el consens necessari entre les forces independentistes. Els nacionalistes han refermat ‘la lleialtat als principis fundacionals de la coalició Junts pel Sí (JxSí)’ i confien en un possible acord d’investidura abans de dilluns.
Els convergents demanen a ERC que ‘estigui a l’alçada’ i consideren ‘precipitat i desafortunat’ que els republicans hagin ‘vulnerat’ els principis fundacionals de JxSí. La membre de l’executiva nacional de CDC i alcaldessa, Mercè Conesa, reclama prudència als republicans i que guardin lleialtat a la coalició.
Mercè Conesa
El partit ha defensat la continuïtat d’Artur Mas com a presidenciable a qui ha atribuït el lideratge del procés sobiranista. Mercè Conesa també ha lamentat el veto de la CUP al candidat de JxSí i apunta que la coalició ‘ja s’ha mogut prou’ en les negociacions, en referència a la declaració de sobirania i el pla de xoc. Conesa ha recordat el pes de la CUP al Parlament, 10 diputats, i ha indicat que el sector que no vol Mas de president és la meitat de la formació anticapitalista. Pel que fa a les relacions entre els nacionalistes i els republicans santcugatencs, CDC creu que no es veuran afectades per aquesta discrepància.
Jornada de reunions a Barcelona
La roda de premsa s’ha fet el mateix dia en què el president en funcions, Artur Mas, ha proposat fer un govern de JxSí que operi en funcions fins a les properes eleccions encara que no hi hagi acord amb la CUP. Després de la reunió amb JxSí i les entitats sobiranistes, fonts oficials de la CUP han evitat valorar el contingut de la trobada, però sí que han manifestat que els seus dirigents ‘segueixen treballant’.

