Les obres d’urbanització del Centre Direccional de Cerdanyola, un sector limítrofe amb Sant Cugat, acumulen prop d’un any de retard. La demora no afectarà el laboratori de llum sincrotró, buc insígnia del projecte, que es posarà en marxa a principis del 2010. La carretera que uneix Sant Cugat i Cerdanyola estarà desdoblada a finals de l’any que ve.
Les negociacions amb les companyies d’aigua, electricitat, telefonia i gas que han de donar servei al nou ‘eixample de Cerdanyola’ expliquen el retard de les obres, segons els seus responsables. De tota manera, el director del Consorci del Centre Direccional, Miquel Sodupe, ha explicat a Cugat.cat que aquestes dificultats no faran variar el calendari previst del sincrotró.
Miquel Sodupe
Pel que fa a les infraestructures viàries, Sodupe ha indicat que el desdoblament de la carretera BP-1413, que uneix Sant Cugat i Rubí, estarà enllestida a finals de l’any que ve. La via tindrà quatre carrils -dos per cada sentit-, un carril bici i voreres, i ocuparà un màxim de 40 metres d’amplada. L’anomenada Avinguda de la Ciència enllaçarà amb l’AP-7 i la B-30 amb quatre carrils i s’arranjarà el nou pont sobre l’autopista per connectar amb la Universitat Autònoma. Sodupe adverteix, però, que aquestes actuacions no seran suficients per absorbir l’increment de mobilitat previst, i per això defensa l’aposta ferroviària, que passaria per la construcció d’una nova línia dels FGC que travessi Collserola, amb estacions a Cerdanyola i a l’Autònoma.
Miquel Sodupe
Per abastir d’electricitat el Centre Direccional, es construirà una subestació a tocar del terme municipal de Sant Cugat que donarà servei independent al sincrotró, a Cerdanyola i a una zona de la nostra ciutat. El projecte preveu urbanitzar una zona de 340 hectàrees, amb 3.500 nous habitatges -el 40% dels quals seran protegits- i un corredor verd d’un quilòmetre d’amplada.

