Cinc llibres per gaudir aquest estiu més enllà dels supervendes

En Roger Grífols, llibreter de La Salvatge Llibres, recomana cinc lectures per a tots els gustos

Una taula amb llibres
Una taula amb llibres / Foto: ACN
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
02/08/26 a les 06:00h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Cultura

Les vacances d’estiu són el moment ideal per recuperar aquelles lectures pendents o descobrir històries noves. Amb aquesta idea, en Roger Grífols, llibreter de La Salvatge Llibres, fa una selecció de cinc títols que s’allunyen dels rànquings de més venuts i conviden a llegir sense presses, amb propostes per a gustos ben diversos.

‘El sol dels moribunds’, de Jean-Claude Izzo

Portada del llibre El sol dels moribunds', de Jean-Claude Izzo, publicat per la col·lecció Crims.cat de l'Editorial Clandestina
Portada del llibre El sol dels moribunds’, de Jean-Claude Izzo, publicat per la col·lecció Crims.cat de l’Editorial Clandestina / Foto: Editorial Clandestina

La primera recomanació és ‘El sol dels moribunds’, de Jean-Claude Izzo, publicada en català per Crims.cat. La novel·la segueix un home que, després d’una successió de decisions equivocades i cops de mala sort, acaba vivint al carrer a París. Quan intueix que la seva vida arriba al final, emprèn un últim viatge per tornar a Marsella, la ciutat on va ser feliç.

Grífols destaca que és una obra que evita el sentimentalisme i que ofereix un retrat profund de l’exclusió social, recordant que qualsevol persona pot veure’s abocada a una situació similar.

‘Ferit de mort’, de Raffaele La Capria

La portada de 'Ferit de mort' editat en català per LaBreu Edicions
La portada de ‘Ferit de mort’ editat en català per LaBreu Edicions / LaBreu Edicions

La segona proposta trasllada el lector a Nàpols amb ‘Ferit de mort’, de Raffaele La Capria, recuperada en català dècades després de guanyar el Premi Strega el 1961. La novel·la acompanya el protagonista des de la infantesa fins al moment d’abandonar la ciutat, convertint aquest recorregut vital en una evocació de la joventut, del paisatge napolità i del pas del temps. Per al llibreter, és una lectura d’estiu ideal per la seva sensibilitat i per la manera com converteix Nàpols en un personatge més.

‘Històries de fantasmes’, de Siri Hustvedt

Portada del llibre 'Històries de fantasmes', de Siri Hustvedt publicada en català per Edicions 62
Portada del llibre ‘Històries de fantasmes’, de Siri Hustvedt publicada en català per Edicions 62 / Foto: Edicions 62

Entre les recomanacions també hi ha ‘Històries de fantasmes’, de Siri Hustvedt. Lluny del terror, el llibre neix arran d’una conversa amb el seu marit, Paul Auster, poc abans de morir. A partir d’aquí, l’autora construeix un dietari format per records, reflexions i petites escenes quotidianes que exploren el dol, la memòria i la manera com les persones estimades continuen presents en els objectes, les olors o els espais. Grífols en destaca tant la delicadesa com l’original estructura fragmentària.

‘Garlanda’, de Maria Rovira (Oye Sherman)

Portada de 'Garlanda', de Maria Rovira, publicat per Blackie Books
Portada de ‘Garlanda’, de Maria Rovira, publicat per Blackie Books / Foto: Blackie Books

Per a qui busqui una lectura més desenfadada, el llibreter proposa ‘Garlanda’, el debut literari de Maria Rovira, més coneguda com a Oye Sherman. Amb un humor fresc i irreverent, l’autora repassa episodis de la seva infància, adolescència i joventut per parlar de la sensació de no encaixar mai en els camins que la societat espera de cadascú. El resultat, segons el llibreter, és un llibre divertit, àgil i ple d’autenticitat que combina memòries, observació i comèdia.

‘Projecte Hail Mary’, d’Andy Weir

Portada de 'Projecte Heil Mary', editat en català per Mai Més
Portada de ‘Projecte Heil Mary’, editat en català per Mai Més / Foto: Mai Més

La cinquena i última recomanació és ‘Projecte Hail Mary’, d’Andy Weir, publicada en català per Mai Més. La novel·la arrenca quan Ryland Grace es desperta completament sol en una nau espacial, amb els seus companys morts i sense recordar qui és ni quina és la seva missió. A mesura que recupera la memòria, descobreix que té entre mans l’última oportunitat per evitar l’extinció de la humanitat. Grífols la defineix com una història de ciència-ficció amb ritme de thriller, mentre que l’editorial la presenta com una gran aventura de descobriment, supervivència i especulació científica.