CiU es compromet a mantenir el català com a llengua vehicular de l’administració si aconsegueix repetir govern al capdavant de l’Ajuntament. La formació nacionalista aposta per mantenir i incrementar l’oferta de cursos de català per a les persones nouvingudes de la ciutat. A més, assegura que donarà suport a totes les iniciatives sorgides del Parlament i de la societat civil encaminades a la construcció nacional i al dret a decidir.
El número 7 de la llista nacionalista, Jordi Puigneró, ha fet aquest anunci en relació amb la llengua preferent a l’administració.
Jordi Puigneró
La formació també vol fomentar el català entre les persones nouvingudes. En aquest sentit, s’augmentaran els cursos de català gratuïts per facilitar la integració de les persones nouvingudes. CiU també ha anunciat la posada en marxa d’un sistema de parelles lingüístiques per posar en contacte santcugatencs que vulguin conèixer alguna llengua europea amb residents a la ciutat del país en qüestió. D’altra banda, la coalició es compromet a garantir les tradicions i costums de la cultura popular catalana. També s’assumirà des de l’Ajuntament les iniciatives que la societat civil i el Parlament proposin en qüestions de construcció nacional.

