CiU de Sant Cugat assegura que les circumstàncies del municipi no són les mateixes ara que quan es va decidir integrar la ciutat en la segona corona de l’integració tarifària, i que cal primar el transport públic per evitar els col·lapses de circulació en un municipi que ha crescut tant. La federació nacionalista respon així a les crítiques fetes pels socialistes, que titllaven d’irresponsable’ la campanya engegada per CiU reclamant que les estacions dels FGC del municipi s’incloguin dins la ‘zona 1’ de l’ATM.
Després que el portaveu del PSC a Sant Cugat, Jordi Menéndez, hagués titllat d’irresponsables la proposta del grup municipal de CiU per demanar la integració de les estacions de FGC en la primera corona del transport integrat metropolità, la resposta de la federació nacionalista no s’ha fet esperar. Des del grup local de CiU, afirmen que el disseny de la zona metropolitana és dinàmic i que la població de Sant Cugat no és la mateixa ara que quan es va decidir incloure la ciutat en la segona corona metropolitana. Així ho ha dit el president de la federació nacionalista a Sant Cugat, Ramon Bonastre.
Ramon Bonastre ha volgut insistir en que les circumstàncies que van portar a CiU ha acceptar estar dins de la segona corona ja no són acceptables i que per això ara proposen la integració dins de la primera corona com ho està la ciutat de Castelldefels, que segons ha afirmat Bonastre, està a la mateixa distància de Barcelona que Sant Cugat. Per el president de la federació nacionalista, es tracta de defensar els interessos dels ciutadans de Sant Cugat i que aquests hagin de pagar menys per desplaçar-se a Barcelona, amb una clara voluntat de fomentar el transport públic per sobre del vehicle privat. Ramon Bonastre.
Des de CiU han recordat també que la seva voluntat és fer arribar la proposta als ciutadans i als grups polítics municipals, i després obrir un procés perquè la petició arribi a les instàncies polítiques escaients, si cal, segons Bonastre, fins el Parlament català.

