Ciutadans considera que la implementació de
“No es pot començar la casa per la teulada”, segons el portaveu del partit taronja, Aldo Ciprian, que afegeix que la mesura no només afecta els 7.000 vehicles més contaminants que es registren a Sant Cugat, sinó també tota la gent de fora que ve a treballar o a estudiar a la ciutat. Com a polítiques per acompanyar aquesta ZBE, Ciprian ha citat una bona “circumvalació” al voltant del centre de la ciutat i aparcaments dissuassoris a tots els accessos. Al final, segons el portaveu, és una mesura que “exclou” ciutadania de serveis culturals, administratius i sanitaris, entre d’altres, que només es troben al centre. En aquest mateix sentit s’ha expressat el vocal de Cs a l’EMD de Valldoreix, José Miguel García, que ha recordat que, en molts casos, és “una obligació” substituir o desprendre’s del vehicle perquè “no hi ha alternatives”. La implementació ha d’anar acompanyada, segons García, “d’altres mesures que no carreguin només la butxaca del ciutadà”. El regidor del grup municipal Sergio Blázquez ha explicat que la mateixa Unió Europea demana que la ZBE vagi acompanyada de millores en l’accessibilitat i la mobilitat a peu, en el transport públic, tant en la flota, com en les línies i amb bonificacions als preus. En aquest àmbit, Blázquez assegura que hi ha una “deixadesa de funcions” amb el traspàs de competències a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i que l’Ajuntament “s’ha rentat les mans” quan hauria de garantir la qualitat del servei. Des del partit també demanen una aposta pel vehicle elèctric, amb més zones de càrrega al municipi. De moment, descarten la via judicial, amb un contenciós, tal com demanava un grup de veïns a l’últim ple municipal ordinari, i esgotaran la via política durant aquest mes per “convèncer” el govern d’aquesta moratòria en les sancions.

