L’antropòleg i president de l’Associació d’Egiptologia de Sant Cugat i Valldoreix (AESCV), Francesc Carol, proposa aquest dijous la conferència ‘Cleòpatra, mite i realitat’ on es farà èmfasi de l’acció política de l’última reina d’Egipte per trencar amb l’estigma que té de ‘femme fatale’ i seductora. La xerrada serà a dos quarts de vuit del vespre a la Casa de Cultura.
Francesc Carol ha explicat que en la seva ponència vol destacar a les qualitats polítiques de Cleòpatra i de com va regnar Egipte, i trencar amb la versió, potenciada per la pel·lícula de Joseph L. Mankiewicz, ‘Cleòpatra’ (1963), on la reina apareix com a una persona manipuladora que va portar en desgràcia a Marc Antoni.
Francesc Carol
A més, parlarà de la intel·ligència de Cleòpatra, que sabia set idiomes i va ser la primera reina que va aprendre l’egipci natiu, en la preocupació que tenia per la conservació de la cultura egípcia i de com va expandir la biblioteca d’Alexandria. També vol plantejar la paradoxa que els egiptòlegs no tenen gairebé imatges de com era físicament i de com es va enfrontar a l’imperi romà d’Octavi.

