El ple municipal ha acollit el darrer capítol de la polèmica per la implementació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE). Una seixantena de persones, convocades per la Plataforma d’Afectats per la ZBE, s’ha manifestat a les portes de l’ajuntament per reclamar una pròrroga de l’inici del règim sancionador,
En nom de la plataforma ha intervingut al torn de l’audiència pública Borja León, que considera que hi ha maneres “menys restrictives” de reduir les emissions contaminants. Per exemple, aposta per buscar els vehicles més contaminants, però fer-ho defugint de la classificació d’etiquetes de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que considera que “no és la més coherent”, ja que penalitza “l’antiguitat, no contaminació”. En aquest sentit, León considera que barrar el pas als vehicles més vells penalitza aquelles persones amb menys recursos. Li ha respost el regidor de Mobilitat, José Gallardo, que ha esgrimit les dades de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) que asseguren que el 50% de les emissions procedeixen del 15% dels vehicles, els que no tenen etiqueta ambiental. Gallardo ha refermat el compromís del govern amb aquesta iniciativa, que va rebre el vistiplau unànime del ple el 2019. Per al responsable de Mobilitat, la posada en marxa de la ZBE respon a l'”objectiu triple” de reduir la presència del vehicle privat, recuperar espai públic i millorar la qualitat de l’aire. De fet, es preveu que aquesta iniciativa les emissions contaminants es redueixin més d’un 30%. També ha intervingut l’alcaldessa, Mireia Ingla, que ha recordat que l’ordenança inclou excepcions, com els casos de vehicles de persones amb mobilitat reduïda o aquells que usin el cotxe per motius professionals i acreditin ingressos baixos.

