Conesa, a l’espera de la formació de govern a Catalunya per valorar si recupera el pacte amb el PSC

171106-pacte-govern-suspes.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
19/01/17 a les 13:46h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

El PDeCAT-Demòcrates està a l’espera de la formació d’un govern a la Generalitat i a la fi de l’aplicació de l’article 155 a Catalunya per valorar si recupera el pacte local amb el PSC, signat just fa un any. Ho ha afirmat l’alcaldessa, Mercè Conesa, a l’esmorzar amb periodistes d’aquest divendres, on també ha assegurat que ‘Sant Cugat s’ha de governar’ i ha tancat la porta a tornar a negociar una possible entrada d’ERC-MES al govern municipal. De fet, Conesa ha etzibat als republicans que no es pot optar en un futur a l’alcaldia ‘si no es pot ni garantir la governabilitat abans’ i els ha titllat d”irresponsables’.

L’alcaldessa ha posat en valor el pressupost de la ciutat d’enguany, aprovat amb el PSC i l’abstenció del regidor no adscrit, perquè són ‘els més importants de la història democràtica a la ciutat’. Conesa ha dit que no oferirà tornar a entrar al govern a ERC-MES i ha qualificat l’actitud del grup republicà d”irresponsable’.

Declaracions

Mercè Conesa

Entenc que va quedar molt clar que ERC-MES no tenia cap intenció de garantir la governabilitat. No entenc com volen apostar per una alcaldia a Sant Cugat quan no són capaços ni de garantir-ne la governabilitat.

La portaveu d’ERC-MES, Mireia Ingla, ha respost les paraules de Conesa amb una piulada a Twitter on assegura que el seu grup ha garantit ‘la governabilitat a la ciutat’ fins que l’equip de govern va trencar el pacte d’estabilitat.