Conesa, candidata a la presidència del Consell Nacional del Partit Demòcrata Català

merce-conesa-presenta-candidatura-presidencia-consell-nacional-pdc.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
13/07/16 a les 16:05h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

Mercè Conesa ha presentat candidatura per ser la presidenta del Consell Nacional del Partit Demòcrata Català (PDC), que es triarà a través de primàries el 23 de juliol. Ho ha anunciat aquest dimecres a Twitter on mostra ‘il·lusió i compromís’ amb la nova formació. Entre aquest dijous i divendres de la setmana que ve, la també alcaldessa i presidenta de la Diputació podrà fer campanya per defensar la seva candidatura, que competirà amb la del conseller de Cultura, Santi Vila.

En declaracions a l’ACN, Conesa ha explicat que ha comunicat la decisió al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i al l’expresident de CDC, Artur Mas.

Declaracions

Mercè Conesa

M’agradaria poder conduir la presidència del Consell Nacional amb molta participació. Pot haver-hi altres candidatures, però agrairia que els associats em fessin confiança.

Conesa ha aprofitat per fer costat a la llista per encapçalar la direcció executiva del partit liderada per Marta Pascal i David Bonvehí, i ha dit que espera que sigui ‘plural, transversal i inclusiva’. La formació recull que no es poden acumular més de dos càrrecs tant institucionals com orgànics. Així, si al càrrec d’alcaldessa hi sumés el de presidenta del consell nacional, no podria formar part de la direcció executiva. El termini per registrar candidatures, tant a la direcció com a la presidència, ha acabat aquest dimecres a les vuit del vespre.