Les cinc formacions polítiques amb representació en el ple aposten per la creació d’ocupació, la formació, la millora d’infraestructures i la integració de Sant Cugat amb la resta de municipis de l’àrea metropolitana i vallesana, tot i que discrepen sobre com aconseguir aquests objectius. Els alcaldables santcugatencs han perfilat les seves propostes en l’àmbit econòmic i empresarial, en el marc del debat que ha organitzat l’entitat Sant Cugat Empresarial al Sant Cugat Trade Center.
CiU ha proposat com a mesures per sortir de la crisi econòmica l’aposta per la innovació i el coneixement i per les empreses d’alt valor afegit. També ha destacat la col·laboració público-privada i la incorporació del coneixement universitari per aconseguir centres com EsadeCreàpolis. A més, asseguren que lluitaran perquè l’estació del TGV arribi a la ciutat. La candidata a l’alcaldia per la federació nacionalista, Mercè Conesa, resumeix així les seves propostes.
Mercè Conesa
Els socialistes, liderats pel seu alcaldable, Ferran Villaseñor, aposten perquè l’Ajuntament esdevingui un punt de connexió entre la Generalitat, els empresaris i els sindicats pel que fa a les deslocalitzacions i no concebre el món empresarial santcugatenc com una sola illa, sinó potenciant les relacions amb els municipis de l’entorn.
Ferran Villaseñor
ICV-EUiA considera que la concertació social és una de les claus per establir el diàleg entre els empresaris i la societat i poder trobar mesures per recuperar l’economia. El cap de llista de la formació ecosocialista, Joan Calderon, considera que les energies renovables són també una de les eines de treball per millorar el futur empresarial de Sant Cugat.
Joan Calderon
Jordi Carreras, com a candidat a l’alcaldia pel PP, ha destacat que el motor de la ciutat són i han de continuar sent les empreses i, per aquest motiu, ‘l’Ajuntament ha d’atendre les demandes de futur dels empresaris’.
Jordi Carreras
ERC també mira el futur empresarial santcugatenc amb una òptica comarcal, potenciant la cohesió dels municipis propers, i aposta per la creació d’ocupació i de riquesa, ajudant i incentivant el petit i mitjà comerç, realitzant les construccions de concessió pública amb empreses santcugatenques i donant difusió al Servei d’Ocupació Municipal (SOM). Aquestes són algunes de les propostes que la candidata republicana, Mireia Ingla, ha exposat a Cugat.cat.
Mireia Ingla
El debat ha estat organitzat per l’entitat Sant Cugat Empresarial amb la intenció de donar eines als empresaris de la ciutat per decidir el seu vot el dia de les eleccions municipals. El president de l’entitat, Frederic Boix, assegura que aquestes són les demandes que el col·lectiu d’empresaris santcugatencs fan als polítics.
Frederic Boix
El debat s’ha fet davant d’una seixantena d’assistents.

