El Sindicat de Llogaters critica que l’equip de govern hagi trigat dos anys a constituir aquest òrgan, fruit d’una moció aprovada el 2016, i que ho hagi fet sense un calendari de treball ni una idea clara dels paràmetres que ha de recollir. A més, critica l’estudi sobre les necessitats d’habitatge que farà l’Ajuntament, del qual posa en dubte la seva ‘neutralitat’ ja que estarà fet per tècnics municipals sense cap visió externa. El sindicat manté que no cal fer ‘més anàlisi’, sinó implementar mecanismes més àgils per ajudar els llogaters, com ha destacat la portaveu, Mariona Sòria.
Mariona Sòria
En aquest sentit, l’entitat reclama, entre d’altres mesures, tenir a disposició els serveis jurídics municipals per facilitar l’assessorament.
Mariona Sòria
També proposa que tècnics visitin els blocs afectats per la compra de fons voltor i posar fil a l’agulla en matèria de contenció de preus. El sindicat vol dedicar tots els esforços municipals a escrutar les competències que atorga la legislació catalana en aquest àmbit i reclama que l’alcaldessa abanderi la defensa dels llogaters.

