Cugat.cat i les televisions locals adscrites a La Xarxa de Comunicació Local entraran a la graella de la plataforma audiovisual Movistar+ a través del nou canal La Xarxa Televisions, al dial 159. La programació estarà centrada en l’entreteniment, amb molts formats de divulgació de fets i celebracions locals, juntament amb una àmplia oferta esportiva i en directe de diferents esdeveniments. Tot plegat sorgeix d’un acord entre Telefónica i la Diputació de Barcelona , i arrencarà amb la retransmissió en directe de la jornada castellera de Valls el 24 de juny.
El portal de comunicació multimèdia de Sant Cugat aportarà continguts a aquesta nova finestra. El sotsdirector de Cugat.cat, Joan Miquel Fernández, ha subratllat la voluntat del mitjà de participar en aquesta iniciativa.
Francesc Pena
El projecte s’ha presentat aquest dilluns a la Torre Telefònica-Diagonal 00 de Barcelona i ha tingut les intervencions de l’alcaldessa i presidenta de la Diputació, Mercè Conesa; el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, i el conseller delegat de La Xarxa, Francesc Pena. Aquest últim ha subratllat l’oportunitat de fer arribar els continguts locals a la població.
Joan Miquel Fernández
Pena considera que el nou canal és ‘un amplificador’ dels continguts que ja es produeixen i que no entrarà en ‘col·lisió’ amb les programacions que continuaran emetent les televisions locals, ja que ‘són finestres diferents, públics diferents i usos diferents’. Així, el directiu ha destacat que l’informatiu local de les cadenes es mantindrà en les respectives graelles, via TDT, ‘on hi ha el consum majoritari’. El director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, ha reconegut l’interès de la companyia per retransmetre esdeveniments de caire local.
Kim Faura
L’alcaldessa i presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha subratllat que La Xarxa Televisions donarà més veu al món local.
Mercè Conesa
Més de 200 mitjans de comunicació
La Xarxa és una plataforma multimèdia de suport a l’audiovisual local creada per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d’atendre les necessitats del sector i contribuir a la seva dinamització. Actualment té adherides més de 200 ràdios, televisions i mitjans digitals.

