Saps com vas arribar al món? Coneixes els detalls del teu part? Li has demanat a la teva mare, a les teves tietes, a les teves amigues, com va ser per a elles donar a llum? Moltes dones arriben al final del seu embaràs sense saber com serà el seu part i és precisament aquesta desinformació la que pot generar angoixa i pot dificultar la presa de decisions conscients durant aquesta experiència tan profundament transformadora.
‘Aigües trencades’ és un pòdcast testimonial de 9 capítols sobre l’experiència del part. La protagonista de cada episodi explica el seu part i reflexiona sobre la seva pròpia vivència. El part a casa, la violència obstètrica, la cesària i el dol perinatal són alguns dels eixos centrals d’aquest projecte que vol trencar el silenci al voltant del part i obrir un espai de diàleg on totes les dones puguin compartir el seu relat.
Cada setmana, Cugat Mèdia publicarà dos nous capítols testimonials.
Les 9 protagonistes i els seus parts

Capítol 1: Part al cotxe
Quan va sentir que el seu tercer fill ja estava a punt d’arribar al món, la Sandra Triginer Roig va anar cap a l’hospital. Allà, van considerar que encara no estava de part i la van enviar a casa. Poc després, l’Àlex va néixer al cotxe, tal com es temia la Sandra que podia passar.
Capítol 2: Part de trigèmins
La Raquel Loscos López es va quedar embarassada de trigèmins. En el moment del part, la unitat de pediatria de l’hospital es va buidar, ja que cadascun dels seus fills requeria de l’atenció de tres especialistes.
Capítol 3: Part vaginal després de cesària
A través del part de la seva segona filla, la Núria Barnils Martínez va poder sanar la violència obstètrica que va patir durant el naixement del seu primer fill.
Capítol 4: Part programat
L’Ana González Núñez sabia el dia i l’hora que naixeria el seu fill Biel, ja que va arribar al món a través d’una cesària durant un part programat.
Capítol 5: Part amb cesària d’urgència
Arran del seu part, la Yasmina Aulés Leiva ha après que és impossible controlar-ho tot. Ella s’havia preparat per a un part fisiològic sense epidural, però finalment la Júlia va néixer per cesària d’urgència.
Capítol 6: Part amb hemorràgia postpart
L’Eva Navarro Campanera va tenir un part de pel·lícula, una pel·lícula preciosa que gairebé acaba en tragèdia per culpa d’una hemorràgia postpart que va passar desapercebuda per als professionals que l’atenien.
Capítol 7: Part d’un nadó prematur
La Meritxell Pons Espinal va parir tres dies després de superar la setmana 28 de l’embaràs. A ella li van donar l’alta al cap de 48 hores, però el seu fill es va haver de quedar a l’UCI tres mesos més.
Capítol 8: Part a casa
La Neus Solà Cassi tenia clar que volia parir la seva filla a casa. El que no s’esperava és que donar a llum seria una experiència tan lluminosa, tant metafòrica com literalment parlant.
Capítol 9: Part d’un nadó sense vida
Malauradament, no tots els parts acaben amb un nadó amb vida als braços de la seva mare. La Tresa Vinyals va haver de parir la seva filla sense vida i ens explica la seva experiència a l’últim episodi de la temporada.

