La tragèdia amorosa de l'òpera 'Lucia di Lammermoor' reviu al Teatre-Auditori


  • Comparteix:

Lucia i Edgardo, els amants disortats

Lucia i Edgardo, els amants disortats

El Cor Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès han portat a la vida aquest divendres al Teatre-Auditori una de les principals òperes del 'bel canto': 'Lucia di Lammermoor'. L'obra, ambientada a l'Escòcia de finals del segle XVII, gira al voltant d'una història d'amor prohibida. La soprano Saioa Hernández ha interpretat una Lucia desesperada que no vol acceptar el destí que li ha tocat viure.



Dues famílies confrontades, un amor prohibit, un matrimoni de conveniència i un assassinat per desesperació. Aquests arguments universals s'han anat repetint al llarg de la història de l'art durant segles, i aquest divendres han arribat al Teatre-Auditori en forma d'òpera i amb nom de dona: 'Lucia di Lammermoor'.

L'obra, de Gaetano Donizetti, està basada en la novel·la 'The Bride of Lammermoor' de Walter Scott i explica la història d'amor entre Lucia i Edgardo, fills de dues famílies enemistades que veuen com el seu amor es destrueix per culpa de les manipulacions i els interessos del germà de Lucia.

Durant dècades la peça va ser considerada una obra de lluïment per sopranos i va ser relegada a un segon pla dins el repertori operístic, però després de la Segona Guerra Mundial sopranos del nivell de Maria Callas i Joan Sutherland van retornar la peça al seu esplendor inicial i la van convertir en una de les òperes més representades a tot el món. Avui en dia, com explica la presidenta de l'Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell, Mirna Lacambra, 'Lucia di Lammermoor' és una referència del repertori operístic estàndard i l'essència del 'bel canto'.

Mirna Lacambra

La Lucia és l'essència del 'bel canto'. En aquest obra Donizetti va fer una meravella de música que entusiasma tothom.


Els desafortunats amants han estat interpretats per Albert Casals, en el paper d'Edgardo, i Saioa Hernández en el de Lucia. Una virtuosa parella que ha donat vida a un amor truncat pel destí.

Donizetti, conegut com el 'Cigne de Bèrgam', va escriure la partitura de 'Lucia di Lammermoor' en només 26 dies. Una composició plena de matisos on, contrariament a la moda de l'època, l'orquestra juga un paper molt important. Lacambra destaca la sensibilitat d'alguns dels passatges instrumentals que aquest divendres han estat interpretats per l'Orquestra Simfònica del Vallès.

Mirna Lacambra

Fins aquell moment l'orquestra estava poc treballada. En 'Lucia di Lamermoor' l'orquestra està molt treballada, amb moments fantàstics de gran qualitat musical.


Després de la cita d'aquest divendres al Teatre-Auditori, el muntatge es podrà veure a Granollers, Manresa, Tarragona i Lleida.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.