El Teatre-Auditori es rendeix a l'atemporalitat de 'Le nozze di Figaro'


  • Comparteix:

Un moment de l'espectacle

Un moment de l'espectacle

El Teatre-Auditori s'ha convertit aquest divendres en les estances del castell del comte d'Almaviva, un dels protagonistes de l'obra més aclamada de l'extensa producció de Mozart: 'Le nozze di Figaro'. Els Amics de l'Òpera de Sabadell, sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada, han donat vida a aquesta comèdia d'embolics que critica l'ociositat de la noblesa de l'època, alhora que valora l'enginy dels criats. Toni Marsol, Núria Vilà, Carles Daza i Marta Mathéu han donat vida a les aventures amoroses de Figaro, Susanna i els comtes d'Almaviva, en una actuació que ha estat molt ben rebuda pel públic santcugatenc.



Mozart va escriure 'Le nozze di Figaro' entre el 1785 i el 1786 en col·laboració amb el llibretista Lorenzo da Ponte, una de les unions més fructíferes de la història de la música que anys més tard donaria vida a 'Don Giovanni' i 'Così fan tutte'.

L'òpera està ambientada a la Sevilla del segle XVIII i narra l'embolic amorós entre nobles i criats al palau del comte d'Almaviva. Es tracta d'una òpera 'buffa' que retrata l'amor amb comicitat, però també amb malenconia, i que ofereix un retrat força crític de la burgesia de l'època. El baríton Toni Marsol ha donat vida a Fígaro i explica que és estrany que els nobles contemporanis a Mozart deixessin estrenar la peça.

Toni Marsol

És estrany que la deixessin estrenar en aquella època, però com és molt llest va amagar el que havia d'amagar i va ressaltar allò que volien veure els nobles. Hi ha un punt de crítica social descarat, els criats fan jugar els nobles d'una manera evident.


'Le nozze di Figaro' ha arribat a Sant Cugat de la mà dels Amics de l'Òpera de Sabadell que, sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada, han donat vida a alguns dels personatges psicològicament més ben retratats de la història de la música. Marsol afirma que Mozart va saber traduir al llenguatge musical la finesa del llibret.

Toni Marsol

És un llibret molt ben tret de Lorenzo Daponte, que Mozart amb la seva destresa és capaç de posar música a tots els personatges i a totes les emocions de cada personatge.


El públic del Teatre-Auditori s'ha rendit als acords d'aquest còctel entre comèdia d'embolics i crítica social, que a l'època del compositor va rebre moltes crítiques, però que a Sant Cugat ha estat acollit amb una llarga ovació.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.