Repartits els premis als guanyadors del concurs 'De parada en parada, guanya la jugada!'

Es tracta d'una iniciativa pensada per incrementar l'ús del català en els mercats municipals


  • Comparteix:

Fotografia de família amb les guanyadores després del repartiment de premis / Foto: Cugat Mèdia

Fotografia de família amb les guanyadores després del repartiment de premis / Foto: Cugat Mèdia

'No val la pena matar-lo perquè et picarà igual (_ _ t _ _)' o 'També va vestida de dol perquè té una varietat fosca (_ _ u _ _)' són alguns dels enigmes de la segona edició de la campanya 'De parada en parada, guanya la jugada!' que els clients del Mercat de Torreblanca han trobat repartits per les parades durant quatre setmanes. En total hi havia 25 endevinalles, i aquest divendres s'han repartit els premis a les persones que han participat en el concurs i que, per sorteig, han guanyat un talonari amb vals de descompte per valor de 50 euros per gastar al Mercat de Torreblanca i un taller de cuina a l'Ateneu.

'De parada en parada, guanya la jugada!' és una campanya de sensibilització lingüística als mercats municipals que, dins el marc del pla Ofercat 2022 a Sant Cugat, es planteja incrementar-hi l'ús del català, especialment en la retolació i en l'atenció oral. Aquesta segona edició del concurs ha comptat amb la participació de 40 persones, amb un total de 580 respostes enviades. Amb tot plegat, la responsable del Servei Local de Català de Sant Cugat, Mar Oñate, s'ha mostrat satisfeta de la participació, assegurant que esperen repetir la iniciativa l'any que ve, però en un format "menys intensiu": concentrant-lo en un parell de jornades. "A veure si així aconseguim que el públic que és client del mercat hi participi més activament que aquest any", ha comentat Oñate.

El primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, ha obert l'acte de lliurament de premis valorant que la iniciativa fomenti l'ús i l'aprenentatge del català a l'hora d'anar a comprar. "Moltes vegades s'utilitzen barbarismes, anglicismes i castellanismes amb productes que són de primera necessitat i que es transmeten per generacions i es diuen malament. Per tant, és una manera de corregir-ho", ha assenyalat Soler.

Per la seva banda, la regidora d'Educació, Pilar Gorina, ha estat l'encarregada de tancar l'acte i ha destacat la importància d'aprendre al llarg de la vida, i no només quan som petits i joves. "Hem de donar opcions al ciutadà. La vida no s'acaba quan acabes la secundària obligatòria o la universitat, sinó que hi ha molts canvis laborals i moltes situacions que ho afavoreixen, i la societat ha de donar possibilitats", ha conclòs.

Per al mes de novembre es té preparat un concurs similar, però amb una temàtica diferent, pels mercats de Volpelleres i de Mira-sol. El concurs es dirà 'Cançons que es mengen'.






Mar Oñate

En comptes de fer-lo durar tres o quatre setmanes, concentrar-ho en un parell de jornades. I a veure si així aconseguim que el públic que és client del mercat hi participi més activament que aquest any.

Pere Soler

Moltes vegades s'utilitzen barbarismes, anglicismes i castellanismes amb productes que són de primera necessitat i que es transmeten per generacions i es diuen malament. Per tant, és una manera de corregir-ho.

Pilar Gorina

Hem de donar opcions al ciutadà. La vida no s'acaba quan acabes la secundària obligatòria o la universitat, sinó que hi ha molts canvis laborals i moltes situacions que ho afavoreixen, i la societat ha de donar possibilitats.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.