Eduard Jener valora la importància del color en el cinema en una xerrada

Cultura

Publicat el 11/gen/08 per Anna Bernadó

'El color és fonamental per expressar el dramatisme i la visió del director al cinema'. Així s'ha expressat el crític d'arts escèniques Eduard Jener durant la xerrada 'El color del cinema' organitzada per Firart aquest dijous al Museu. Jener també ha desmitificat l'oposició entre el cinema en blanc i negre i el cinema en color.

El cinema en color va començar cap a l'any 1933 amb la perfecció de la tècnica de mesclar tres colors entre sí: el vermell, el groc i el blau. La primera pel·lícula amb aquesta tècnica va ser 'La feria de la vanidad', de Rouben Mamoulian. El color es va anar implantant al cinema i la Mayer en fou la gran impulsora als anys 40.

Cap als anys 50 el color va arribar al seu cim i el blanc i negre es va utilitzar només com a efecte d'imatge. Aquest efecte d'imatge va ser utilitzat per Hitchcock en moltes pel·lícules, en especial 'Psicosis'.

El crític d'arts escèniques i tertulià de Ràdio Sant Cugat, Eduard Jener, explica què suposa el color en el cinema.

Eduard Jener

El color és fonamental per expressar els colors del dramatisme i la visió que pugui tenir el director.


Un dels aspectes que Eduard Jener ha destacat especialment és que el blanc i negre també són colors.

Eduard Jener

Suposa pensar que quan diem per oposició blanc i negre i color no ens en adonem que el blanc i el negre són colors.


La xerrada, organitzada per Firart amb el suport d'Òmnium Cultural, ha tingut lloc aquest dijous al vespre a la sala capitular del Monestir.