El Ballet Nacional de Cuba sedueix el públic pel virtuosisme i la teatralitat de 'La Ventafocs'


  • Comparteix:

Les ballarines a un moment de la coreografia

Les ballarines a un moment de la coreografia

La tècnica i la interpretació s'han donat la mà aquest divendres al Teatre-Auditori amb 'La Ventafocs' del Ballet Nacional de Cuba. La màgia del conte homònim de Perrault i la tècnica dels ballarins han convençut el públic, que ha premiat l'obra amb nombrosos aplaudiments. Amb aquesta peça, la companyia celebra el seu 65è aniversari en una gira pels escenaris de tota la geografia espanyola.

Mira l'espectacle a Cugat tv

Amb música de Johann Strauss fill i coreografia de Pedro Consuegra, el Ballet Nacional de Cuba ha tornat a trepitjar l'escenari del Teatre-Auditori després de 12 anys. Aquesta vegada, però, amb el conte de 'La Ventafocs'. La peça, dividida en dos actes i quatre escenes, narra la vida de Greta, una jove que aconsegueix l'amor del príncep Gustav gràcies a l'ajuda de la fada fadrina, Rava.

L'èxit d'una de les companyies més prestigioses del món ha arrossegat fins l'equipament municipal personalitats del món cultural i polític. Segons l'alcaldessa, Mercè Conesa, el pas per Sant Cugat d'una companyia com el Ballet Nacional de Cuba no ha fet més que confirmar la forta aposta per la dansa del Teatre-Auditori.

Mercè Conesa

Tenim aquest ballet que per nosaltres és una satisfacció. Hem omplert tant el teatre com l'assaig


Alicia Alonso, considerada una llegenda de la dansa d'Amèrica Llatina, és la fundadora i directora de la companyia des del 1948. La seva firma és present a tots els seus muntatges. En aquesta ocasió, la marcada narrativitat de la primera part, acompanyada d'un ball més coral a la segona, ha creat una combinació per a tots els gustos.

Públic

Destacaria el personatge de la fada. / El ball d'ells m'ha agradat molt. / Aquesta música et reviu






Un total de 62 ballarins han donat forma a aquest espectacle, que ha comptat amb públic familiar.



  • Comparteix:

COMENTARIS

La Sra. Conesa ha hecho una declaraciones referentes a la actuación del Ballet Nacional de Cuba, apuntándose como mérito “que també hem omplert l'assaig”. El mérito de llenar el ensayo ha sido de los ensayantes, el público ha acudido a verlos a ellos, no a los políticos. Los responsables del Auditori y su programación sí pueden atribuirse el mérito de dicha programación, en este caso de haber traído al Ballet nacional de Cuba. En cualquier caso, también nos movemos en variables absolutamente calculadas, hay éxitos que se conocen a priori. Y si la Dª. Alicia Alonso aún estuviera sobre los escenarios la apoteosis hubiera sido inenarrable tal como cuando la vi hace más de treinta años en el Liceo.

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 16/oct/11


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.