La 'Cançó d'amor i de guerra' més actualitzada emociona el Teatre-Auditori


  • Comparteix:

El muntatge s'ha presentat en la seva versió íntegra, tal com la van concebre els seus creadors

El muntatge s'ha presentat en la seva versió íntegra, tal com la van concebre els seus creadors

La sarsuela catalana més representada de la història, 'Cançó d'amor i de guerra', ha arribat aquest diumenge al Teatre-Auditori de la mà de la companyia santcugatenca +Sarsuela, i ho ha fet per demostrar que aquest gènere pot arribar a deixar de ser 'polsós' per adaptar-se als nostres temps. La versió íntegra d'aquest muntatge, que fa un clam al dret de decidir dels pobles, ha convençut un públic amant de la sarsuela que ha aplaudit la posada en escena d'aquest muntatge.



Després de fer una gira per tot el territori català, la companyia de segell santcugatenc +Sarsuela s'ha atrevit amb el repte de portar al Teatre-Auditori la sarsuela catalana per excel·lència, la més representada al nostre país, 'Cançó d'amor i de guerra'. En aquesta ocasió, però, el muntatge s'ha presentat en la seva versió íntegra i adaptada als nostres temps, fugint de l'aspecte més ranci i folklòric que moltes vegades ha caracteritzat i envoltat aquest gènere, segons el director musical de 'Cançó d'amor i de guerra', Lluís Cabal.

Lluís Cabal

Per nosaltres la sarsuela és un gènere de gran qualitat que admet tot tipus de relectura i que es pot actualitzar traient la pols i el to ranci que arrossega.


Al Teatre-Auditori de Sant Cugat s'ha vist l'obra tal com la van concebre els seus creadors, sense cap dels talls que durant molts anys de censura van caracteritzar aquest espectacle. Feia quasi 50 anys que ningú no s'havia proposat renovar l'escenografia, però +Sarsulea ho ha fet sota la direcció del santcugatenc Jordi Tena i amb els dibuixos de l'autor valldoreixenc Adolf.

Ambientada al 1793 enmig de convulsos anys de la revolució francesa i amb una història d'amor com a excusa, el muntatge endinsa el públic en un món en canvi constant. 'Cançó d'amor i de guerra' és un clam a la llibertat dels pobles alhora que és la reivindicació d'una dona, la Francina, que vol poder decidir per ella mateixa el seu futur. Cabal ha detallat que el muntatge fa un clam a la llibertat dels pobles per decidir el seu futur.

Lluís Cabal

Darrere d'aquesta obra hi ha tot un missatge que reivindica el dret a decidir dels pobles.


La companyia +Sarsuela ha avançat a Cugat.cat que la propera obra que portaran als escenaris és 'La Tabernera del Puerto', que tracta temes tan actuals com el tràfic de drogues i on tornan a apostar per actualitzar aquests muntatges per portar-los fins als nostres dies. Sense deixar de ser, però, fidels a les històries que fa molts anys que es van escriure.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.