'Petruixka' descobreix la complexitat d'Stravinsky als més menuts


  • Comparteix:

Moment de l'espectacle al Teatre-Auditori

Moment de l'espectacle al Teatre-Auditori

La dansa i els titelles del muntatge 'Petruixka' han acompanyat aquest dissabte el públic familiar del Teatre-Auditori en el seu descobriment de la música d'Stravinsky. La història d'amor que envolta Petruixka, un titella que es converteix en persona, ha centrat l'adaptació de la peça original del compositor rus. IT Dansa, la Companyia Jove de l'Institut del Teatre, ha apropat les complexes composicions d'Stravinsky amb una colorida posada en escena que ha captat l'atenció dels més menuts des del primer minut.



Una fira de Carnestoltes es converteix en el motor que engega la trama del muntatge. Allà, un mag converteix els titelles Petruixka, Ballarina i Moro en persones de carn i ossos. El triangle amorós que es forma entre tots tres personatges marca el ritme de l'obra, acompanyat per la presència constant de la música d'Stravinsky.

La producció conjunta entre el Gran Teatre del Liceu, IT Dansa i la companyia del Príncep Totilau ha adaptat la trama, tot respectant la idea original, i ha desplegat la complexa composició d'Stravinsky amb una posada en escena molt propera, vehiculada per dansa i titelles. L'objectiu del muntatge es basa, segons la membre de la companyia IT Dansa, Guillermina Coll, en ser una primera presa de contacte dels més menuts amb el compositor rus.

Guillermina Coll

És una obra força complexa. És molt visual perquè els més petits puguin entendre la història i puguin distreure's amb els titelles i els moviments.


Però la vessant pedagògica de l'espectacle no només s'estén al públic. Els mateixos ballarins que donen forma a l'obra, afirma Coll, compten amb projectes com 'Petruixka' com una porta d'accés al món professional.

Guillermina Coll

El tipus de moviment que requereix l'obra i la dificultat de treballar amb objectes fan molt interessant el muntatge pels ballarins.


Cent anys després de l'estrena de 'Petruixka' a París, la nostra ciutat rep en triple sessió aquest ballet que es repetirà amb diverses sessions escolars durant aquesta setmana. L'espectacle ha pres forma sota la coreografia de la directora artística d'IT Dansa, Catherine Allard, i la direcció escènica de Marc Hervàs, director de la companyia Príncep Totilau. L'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, dirigida per Gueràssim Voronkov, ha estat l'encarregada d'enregistrar les peces de l'obra.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.