El doctor en Bioquímica Daniel López Serrano ha guanyat el 13è premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i el professor Rubén Martín s’ha endut el 2n premi a les Ciències i la Enginyeria. El jurat ha valorat la ‘innovadora contribució’ en el camp de la resistència bacteriana als antibiòtics de López Serrano, mentre que Martín ha estat reconegut per la seva ‘visió innovadora i creativa’ de la catàlisi química en un context de desenvolupament sostenible. Els dos premiats han rebut el reconeixement, dotat cadascun de 50.000 euros, aquest dimecres a la seu de Banc Sabadell de Sant Cugat.
L’alcaldessa, Carmela Fortuny, ha agraït ‘l’aposta per la recerca i la innovació’ de gent jove de la Fundació Banc Sabadell.
Carmela Fortuny
13è Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica
El doctor en Bioquímica per la Universitat de Múrcia Daniel López Serrano dirigeix des de 2014 el seu propi laboratori com a científic titular del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)
al Centre Nacional de Biotecnologia (CNB)
de Madrid. La seva investigació se centra en la resistència de les bactèries als antibiòtics. De fet, les infeccions per aquestes bactèries, assegura, afecten en gran part a pacients hospitalitzats per altres causes i provoquen unes 35.000 morts cada any. López Serrano ha explicat en el seu discurs en què consisteix el projecte.
Daniel López Serrano
2n Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria
Rubén Martín és llicenciat i doctor en Bioquímica per la Universitat de Barcelona (UB) i actualment dirigeix un grup d’investigació a l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
a Tarragona. La investigació del seu equip per la qual ha estat premiat es basa en el disseny d’unes ‘varetes màgiques’ per preparar àcids grassos de manera sostenible que són vitals per a les indústries química, tèxtil, cosmètica i agroalimentària, amb un valor de mercat que arribarà als 20.000 milions de dòlars al 2023. Martín ha explicat el seu projecte d’investigació per ‘capturar’ diòxid de carboni a través dels àcids grassos.
Rubén Martín
Els dos premis tenen l’objectiu de reconèixer la trajectòria de joves investigadors. L’acte d’entrega d’aquest dimecres ha comptat amb la presència d’alguns dels guardonats en edicions anteriors, dels membres del jurat i de representants de la comunitat mèdica, de centres d’investigació i d’universitats d’arreu de l’Estat espanyol, de l’exalcaldessa i presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, a més d’inversors interessats en projectes d’investigació i ciència.

