L’empresa de components d’automòbils
Així ho va comunicar la direcció de la companyia al comitè d’empresa el 17 de març passat.
Llavors, el president del comitè, José Antonio Morán, va lamentar la decisió de la multinacional quan encara no hi ha cap empresa
que hagi fet una oferta de compra en ferm per les instal·lacions de Sant Cugat. El representant dels treballadors va considerar que Delphi ‘s’ha precipitat’ en la decisió. Segons Morán, el camí lògic hauria estat presentar un ERO després de trobar un comprador per a la companyia.
José Antonio Morán
Tal com va dir l’empresa al febrer, l’expedient de tancament s’allargaria tot el 2016 i posarà fi a 53 anys d’activitat si abans cap empresa no es queda amb les instal·lacions i la plantilla que hi treballa. De moment, per aquest mateix dimarts els treballadors de Ferrovial, empresa subcontractada per Delphi, estan convocats a aturades
de dues hores en cadascun dels tres torns. Així les protestes tindran lloc de dotze a dues del migdia, de dues del migdia a quatre de la tarda i de deu a dotze de la nit.
L’últim ERO
El 2005 la direcció i el comitè d’empresa de Delphi van tancar un acord per executar un Expedient de Regulació d’Ocupació
(ERO) temporal per tirar endavant la companyia i afrontar la disminució de les vendes, especialment en el mercat asiàtic. L’expedient va suposar la prejubilació de 120 empleats. El 2008 va ser un any difícil amb diverses mobilitzacions
dels treballadors. L’any següent, però, va suspendre’s temporalment
el segon ERO que va afrontar l’empresa gràcies a un augment puntual de comandes.

