Art al carrer: descobreix la ruta dels trencadissos de Sant Cugat

Martí Cardona ens presenta les seves obres fetes amb la tècnica del trencadís

-->
Enllaç copiat al clipboard
06/08/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

Els carrers de Sant Cugat amaguen una ruta artística ben curiosa i original. Es tracta de la proposta d’en Martí Cardona, un jove santcugatenc que ha omplert les parets del municipi amb les seves creacions fetes amb la tècnica del trencadís. S’hi poden trobar des de cares, màscares i animals fins a altres elements naturals.

Cardona, a més de ser artista, també és biòleg, i de fet explica que part de la seva inspiració és definida per l’interès que té en aquest camp professional. Tot i això, també diu que treballa amb idees més oníriques, i no es tanca la porta a deixar volar la imaginació per a futures creacions.

una trentena d’obres repartides per diferents punts de Sant Cugat, i de fet, ell mateix ha creat una ruta a la seva web que es pot seguir per tal de no perdre’s cap de les seves creacions:

A més, les rajoles que utilitza són reciclades, de manera que una de les intencions d’aquest projecte és que sigui sostenible.

Tot un èxit entre els santcugatencs

Els dissenys de Martí Cardona han generat un interès entre els santcugatencs que l’ha portat a tenir diversos encàrrecs de particulars. És per això que, per exemple, entre les seves obres també hi trobem alguns números de cases, que van acompanyats d’elements naturals propis de les seves creacions. A més, explica que molts cops, quan està posant els seus dissenys a les parets, molta gent s’atura a parlar-hi, i rep comentaris molt positius, sobretot per part dels més petits. Diu que són els que més s’hi fixen, i l’omple de satisfacció veure l’impacte positiu que genera.