Detecten una papallona del nord d’Àfrica al Parc Rural de la Torre Negra

subi-papallona.JPG
-->
Enllaç copiat al clipboard
02/11/07 a les 00:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Medi Ambient

El Parc Rural de la Torre Negra detecta una espècie de papallona fins ara inexistent a Catalunya. La troballa s’emmarca dins un programa de recerca capitanejat pel Museu de Granollers i certifica el bon estat ambiental del parc rural. L’espècie trobada és típica de l’Àfrica i el sud de la península Ibèrica.

Fa un any, el Parc Rural de la Torre Negra es va afegir al programa de seguiment de poblacions de papallones ‘Catalan Butterfly Monitoring Scheme’ (CBMS), un control que ja porta 14 anys de rodatge en altres zones de Catalunya. El motiu pel qual s’intenta controlar les papallones és perquè configuren un detector de la qualitat ambiental. La papallona detectada a Sant Cugat és pròpia del nord d’Àfrica i del sud de la península, i és molt inusual a la part occidental, on es troba el nostre municipi. Un dels investigadors que ha col·laborat en la troballa, Jordi Jobany, apunta els possibles motius que explicarien la seva presència.

Declaracions

Jordi Jobany

Una de les hipòtesi és que és un exemplar que es va créixer a Torre Negra el 2006. L’altra alternativa és que es tracta d’un procés dispersiu d’una població propera.

Els investigadors han aprofitat per ressaltar el bon estat del Parc Rural de Torre Negra. La tinenta d’alcalde de Medi Ambient, Marta Subirà, ha assegurat que una nova espècie de papallona confirma la necessitat de preservar un espai com aquest.

Declaracions

Marta Subirà

És un gra de sorra en aquesta lluita que tenim per la preservació de la Torre Negra.

València és el lloc més pròxim a la nostra ciutat on fins ara s’havia detectat aquesta papallona.