L’última novel·la de l’escriptor santcugatenc Xavier Bosch, ‘Diagonal Manhattan’, ha estat el llibre més venut en la categoria de ficció en català aquest Sant Jordi. Així ho ha fet públic el Gremi de Llibreters de Catalunya, que assenyala que són dades fins a les 18 h i amb la informació dels dies previs a la diada recollida per LibriRed, un sistema automatitzat que obté dades de punts de venda de tot Catalunya, entre llibreries independents i cadenes de llibreries.
Amb motiu de la publicació de la seva nova novel·la, Cugat Mèdia va entrevistar Xavier Bosch. Pots recuperar l’entrevista en aquest enllaç.
Els més venuts per Sant Jordi
Acompanyen en la llista de més venuts ‘La catastròfica visita al zoo’, de Joël Dicker; ‘Cor fort’, de Sílvia Soler; ‘Aquest tros de vida’, d’Estel Solé; i ‘Somiàvem una illa’, de Roc Casagran. Quant a la no-ficció, s’han fet un lloc entre els més populars volums com ‘Entre el paradís i l’apocalipsi’, de Xavier Sala i Martin; ‘La passada a l’espai’, de Manel Vidal Boix i ‘La dona del segle’, de Toni Cruanyes. També tenen xifres similars de venda ‘L’art de ser humans’, de David Bueno; ‘La memòria dels catalans’, de Borja de Riquer; el nou volum de Carles Porta de ‘Crims’; o ‘La fugida’, de Mayka Navarro i Paco Marco. ‘Por si un día volvemos’, de María Dueñas; ‘La muy catastrófica visita al zoo’, de Joël Dicker; i ‘La asistenta’, de Freida McFadden lideren les vendes en ficció en castellà, al costat de ‘En el amor y en la guerra’, d’Ildefonso Falcones. En no-ficció en llengua castellana hi ha l’últim volum de Javier Cercas, ‘El loco de Dios en el fin del mundo; o ‘Hábitos atómicos’, de James Clear. En literatura infantil i juvenil català, les principals vendes han estat per històries de la diada, com ‘Titó. Excursió a la llegenda de Sant Jordi’, de Cristina Jiménez Carbó; o ‘La llegenda de Sant Jordi’, d’Emma Martínez. En castellà, ‘Los juegos del hambre 5 – Amanecer en la cosecha’, de Suzanne Collins; ‘Acelerando en rojo’, d’Iryna Zubkova; o ‘Quicksilver’, de Callie Hart.

