L’equip de govern reclama que la nova connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès es faci per Sant Cugat. En un debat a Cugat.cat, la tinenta d’alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha dit que aquesta seria la millor opció per desdoblar l’actual línia del Metro del Vallès. El coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, Josep Maria Carrera, ha dit que la proposta actual passa perquè la nova línia penetri al Vallès per Cerdanyola i que després es derivi cap a Sant Cugat amb un tramvia, tot i que s’ha mostrat obert a estudiar altres possibilitats.
Josep Maria Carrera ha pràcticament descartat l’allargament de la línia de l’Avinguda del Tibidabo per arribar al Vallès, considerant que, si bé augmentaria la capacitat de transport, connectaria dues zones que ja estan connectades i no resoldria el coll d’ampolla del túnel del carrer de Balmes, en el tram barceloní. En canvi, ha argumentat a favor del túnel ferroviari d’Horta, que enllaçaria la plaça de les Glòries, a Barcelona, amb el Vallès. El millor punt de sortida, segons Carrera, seria prop de Cerdanyola, d’on després caldria crear una connexió amb Sant Cugat. Escoltem el coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona.
Mercè Conesa
La tinenta d’alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha reiterat que l’aposta de l’equip de govern és que la nova línia arribi directament a Sant Cugat i que després continuï cap a l’est.
Josep Maria Carrera
El Pla Territorial Metropolità de Barcelona implica 164 municipis d’un total de 7 comarques, i està previst que la Generalitat l’aprovi a finals de l’any que ve.

