Les dues principals associacions de comerç local, Sant Cugat Comerç (StC) i l’Associació de Comerciants Centre Vila, discrepen sobre la idoneïtat que el centre de Sant Cugat aculli una botiga de grans marques comercials com Zara o H&M. El gerent de StC, Jesús Carballo, creu que aquests segells actuarien de locomotora i evitarien, en part, que molts santcugatencs es desplacessin a altres poblacions, sobretot a Barcelona, per fer compres. Segons la presidenta de l’associació Centre Vila, Maria Calopa, l’arribada d’aquestes franquícies faria perdre l’identitat de Sant Cugat i perjudicaria el petit comerç.
(PEC) ha revelat que el 30% dels consumidors consideren que a la ciutat li manca un H&M i un Zara. L’informe s’ha elaborat amb enquestes a 1.800 ciutadans i a 130 comerços amb l’objectiu de conèixer els hàbits de consum i plantejar estratègies de futur en aquest àmbit. En resposta a aquestes dades, Jesús Carballo ha explicat a Cugat.cat que ‘al centre de Sant Cugat li falta una locomotora potent’.
Jesús Carballo
El gerent de StC ha puntualitzat que el model comercial de Sant Cugat és diferent al de ciutats veïnes com Terrassa i Sabadell ‘on abunden les botigues de grans marques’. Carballo ha dit que la singularitat urbanística de Sant Cugat fa que els locals siguin de petites dimensions, fet que afavoreix el comerç local, un tipus de negoci que des de l’associació es vol mantenir.
Jesús Carballo
La idea no és compartida per l’altra associació comercial de la ciutat, Centre Vila. Segons la seva presidenta, Maria Calopa, la instal·lació d’aquestes grans marques al centre de la ciutat ‘perjudicaria el petit comerç’.
Maria Calopa
El PEC també informa que el 40% dels santcugatencs compra la roba i complements fora del municipi i d’aquests, un 27% ho fa a Barcelona.

