Entitats promotores del transport públic, ecologistes i de defensa de les persones amb problemes de mobilitat critiquen que
La parada de Renfe de Sant Cugat i la de de FGC de Volpelleres estan separades per gairebé un quilòmetre de distància. El trajecte, a tocar de la Ronda Nord, es pot fer a peu per voreres però el desnivell és poc confortable, segons aquestes associacions. En el cas de Rubí i l’Hospital General, la separació entre una parada i l’altra és de 1.200 metres i el camí s’ha de fer per vorals de carretera no adaptats a vianants. Les entitats signants del comunicat – l’associació per a la Promoció del Transport Públic
(PTP), la federació ECOM, l’ADENC
– asseguren que el trasllat de les parades de Renfe ja està previst al pla director d’infraestructures de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i parcialment al pla de rodalies de Barcelona del ministeri de Foment espanyol, com ha explicat el delegat de PTP al Vallès Occidental, Albert Turon.
Albert Turon
Segons Turon, l’enllaç de les estacions de Sant Cugat i Rubí incrementaria la demanda de la línia R8 de Renfe, que ara està, en part, obsoleta.
Albert Turon
Les associacions asseguren que és incomprensible que es faci una inversió per millorar l’accessibilitat a estacions que han de desaparèixer quan una part de la xarxa de Rodalies no està adaptada a persones amb problemes de mobilitat.

