Primer dia laborable sense canvis amb la Zona de Baixes Emissions en funcionament. Des d’aquest dilluns al matí està prohibit circular entre les set del matí i les vuit del vespre els dies laborables amb un vehicle sense etiqueta ambiental pel centre de Sant Cugat,
I, precisament, aquestes moratòries, tant la general com les específiques d’alguns vehicles que sí que hi podran circular de moment, han fet que no es veiessin grans canvis en el trànsit de la ciutat. La nova normativa, segons calcula l’Ajuntament, afectarà uns 3.800 vehicles, un 7% del parc mòbil de la ciutat. El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha recordat que els municipis de més de 50.000 habitants estaran obligats a disposar d’una Zona de Baixes Emissions el 2023 i que Sant Cugat s’ha volgut avançar per fer-ho “sense presses” i amb “pedagogia” per adaptar-se al canvi. Gallardo també ha assegurat que la de Sant Cugat “no és tan agressiva” com en d’altres ciutats i que han mirat de tenir en compte les diferents casuístiques. Això sí, ha remarcat que és una mesura “necessària” i que continuaran en oferir alternatives de transport, tant amb els aparcaments dissuassoris i els busos llançadora, a l’avinguda de Roquetes -ja en funcionament- i a la carretera de Rubí, com en la millora de les línies i de la flota d’autobusos, conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), qui té la competència. Des de l’Assemblea pel Clima de Sant Cugat alerten que la mesura no comportarà el canvi “necessari” de la mobilitat a la ciutat. Ho ha explicat a Cugat Mèdia un dels seus membres, Joan Casanova, que també considera que aquesta normativa tindrà unes repercussions de classe, ja que les persones afectades s’hauran de comprar cotxes nous i això només beneficiarà, assegura, la indústria automobilística. D’altra banda, les persones afectades amb qui ha pogut parlar Cugat Mèdia reclamen alternatives, principalment per a gent que no té recursos i necessita el cotxe eventualment.

