Ecologistes proposen prolongar els laterals de l’AP-7 per evitar construir el Quart Cinturó

obres-quart-cinturo.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
05/02/09 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Medi Ambient

La Campanya contra el Quart Cinturó proposa prolongar els laterals de l’AP-7 – a Sant Cugat anomenats B-30 – per tot el Vallès com a alternativa a la construcció d’aquesta via. Segons la plataforma, aquesta proposta, sumada a l’aposta pel transport ferroviari, solucionaria els problemes de mobilitat de la zona metropolitana.

Aquesta entitat assegura que el Quart Cinturó és una proposta desencertada, ja que, d’una banda, travessa espais de valor mediambiental i, de l’altra, suposa un consum més elevat de benzina ja que els vehicles circularien per zones de desnivells. Pel que fal al tram del Quart Cinturó entre Abrera i Terrassa, que ja està en construcció, els ecologistes proposen que aquesta via sigui la continuació de l’eix del Llobregat i la C-16 per continuar cap a Manresa i el Túnel del Cadí. El membre de Campanya contra el Quart Cinturó, Manel Larrossa, assegura que aquesta via s’ha de convertir en una ronda urbana.

Declaracions

Manel Larrossa

Fent una ronda purament urbana, solucionem el problema perquè la funció d’autovia ja la fa l’AP-7.

Segons la plataforma, a la prolongació dels laterals de l’AP-7 caldria afegir una alta inversió per millorar el transport ferroviari al Vallès Occidental.