Renfe finalitza la remodelació de l'estació de Coll Favà sense data per entrar en funcionament


  • Comparteix:

Tot està a punt menys la data per l'entrada en funcionament.

Tot està a punt menys la data per l'entrada en funcionament.

RENFE ha enllestit la remodelació de l'estació de Rodalia de Coll Favà tot i que Foment segeuxi sense data per la seva entrada en funcionament. Els treballs converteixen l'estació de Sant Cugat, juntament amb la de Rubí, en la primera de tot l'Estat construïda amb criteris sostenibles. L'ens ferroviari ha anunciat que estudiarà els resultats d'aquest sistema pioner, que redueix les emissions de diòxid de carboni, de cara a la construcció de noves estacions.

Des de RENFE s'ha tornat a remarcar que Foment encara no té data per posar en marxa l'estació de Rodalia de Coll Favà, on ja s'han enllestit els treballs de remodelació de l'edifici de viatjers que, juntament amb Rubí, esdevindran les primeres estacions de l'Estat amb un disseny sostenible.

Això ha estat gràcies a una experiència pilot d'aprofitament energètic que permetrà que l'estació de Sant Cugat redueixi l'emissió de diòxid de carboni. El model utilitza materials naturals i una distribució d'espais que eviten l'aportació d'energies externes aprofitant sistemes de captació d'energies renovables com ara la solar, la fotovoltaica o la eòlica. Segons Antonio Alba, responsable de comunicació de RENFE a Catalunya, el funcionament d'aquest sistema sostenible a Sant Cugat permetrà a la companyia prendre nota de cara a l'aplicació d'aquests sistemes pioners a futures noves estacions :

Antonio Alba

Aquest sistema funcionarà adequadament, i ens servirà per pulir aquells aspectes que no funcionin de cara a les noves construccions sostenibles que es facin


El vestíbul tindrà una coberta amb làmines mòbils que permetrà aprofitar el màxim l'entrada de llum natural i regular tèrmicament els espais a partir de la captació d'energia solar. No obstant, la innovació més important és que l'estació compta amb un sistema de captació d'energia solar de 32 metres quadrats. L'objectiu, segons Antonio Alba, és dependre el mínim d'energia externa:

Antonio Alba

El sistema de captació d'energia solar ens permetrà disposar d'energia per cobrir les necessitats de calefacció en un 32%


La remodelació de l'estació de rodalies de RENFE, que incorpora la construcció d'un aparcament de per 240 places, ha tingut un cost de 2.200.000 euros.

Recordem que aquesta estació està pendent d'entrar en funcionament des del novembre del 99. Després de reiterats anuncis de posada en marxa, encara no té data per mcomençar a funcionar.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.