Leroy Merlin obre la botiga de Sant Cugat, la primera amb 'garden' incorporat

Economia

Publicat el 18/nov/15 per Mar Castro

Leroy Merlin ha inaugurat aquest dimecres la botiga de Sant Cugat, la sisena de Catalunya. L'establiment de la cadena francesa ofereix per primera vegada a l'Estat espanyol una secció de jardineria, un 'garden' que obrirà també els diumenges. L'obertura ha suposat una inversió de 23 milions d'euros i la creació de 168 llocs de treball directes i 50 indirectes. La botiga de Sant Cugat està pensada per ser un projecte amb visió 3.0 amb la incorporació de novetats tecnològiques a l'establiment.

La botiga de Sant Cugat està ubicada a la carretera de Rubí, a tocar de la ciutat veïna, i té una superfície de 8.500 metres quadrats de venda interior, més de 1.500 metres quadrats de materials de construcció, 2.000 metres quadrats de 'garden' i més de 600 places d'aparcament. L'establiment està dividit en 13 seccions, entre les quals destaquen la il·luminació, els sanitaris, les eines i materials de construcció, la decoració i la jardineria. És precisament aquesta última la nova aposta de Leroy Merlin a Sant Cugat. El director de la botiga, Maike Rodríguez, ha explicat que han fet aquest pas per l'alta presència d'habitatges a la zona amb jardí i piscina.

Maike Rodríguez

Hem fet un estudi del client de la zona i el 32% dels habitatges són horitzontals, el que suposa 26.000 habitatges. Per tant, hi ha un mercat potencial molt important de tot el món del jardí.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La nova botiga ofereix, també, diferents eines tecnològiques, com la impressió en 3D i l'anomenada experiència virtual de cuines, on els clients poden crear-ne una en una experiència immersiva. A més, l'establiment té altres espais d'experiència i demostració simulada amb l'objectiu de facilitar la compra del client.

El conseller d'Empresa i Ocupació en funcions, Felip Puig, ha valorat el model de comerç català que l'ha definit com d''equilibris' i respectuós amb les diferents propostes comercials.

Felip Puig

El model comercial de Catalunya és bo i d'equilibris. Respecta i promociona el comerç urbà i alhora té àrees comercials a la perifèria que configuren un model de pacte i negociació.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha destacat que la ubicació del nou Leroy Merlin és un pas més en l'estratègia territorial compartida amb Rubí per posicionar aquest eix dins el país.

Mercè Conesa

Posem Leroy Merlin com una marca d'estratègia territorial compartida amb Rubí, per posicionar aquest eix al voltant de l'AP7 com un eix de serveis i d'empreses innovadores. És un eix de futur.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Dels 168 nous llocs de treball creats per a l'obertura d'aquest Leroy Merlin, 77 s'estrenen directament a la botiga de Sant Cugat, 19 dels quals han trobat la feina a través del Servei d'Ocupació Municipal (SOM), que ha col·laborat amb la marca. La resta d'empleats provenen d'altres centres, que alhora han absorbit una part dels nous contractats.