Caldo Molecular guanya el Creativity for Business Innovation Challenge

Economia

Publicat el 24/nov/15 per Alba Triadó

L'equip Caldo Molecular s'ha proclamat guanyador del concurs Creativity for Business Innovation Challenge. Més de 300 alumnes han participat a aquesta iniciativa que ha culminat amb la final aquest dimarts a Sant Cugat. En aquesta competició, els alumnes treballaven amb el xef Ferran Adrià per traslladar l'auditoria creativa d'elBulli al projecte 'W+W' de Roca Gallery, un producte l'empresa de material sanitari i ceràmica plana Roca. La proposta l'han organitzat Esade i elBulliFoundation.

Creativity for Business Innovation Challenge planteja als estudiants el repte d'analitzar el procés creatiu de l'empresa Roca amb la finalitat d'obtenir un perfil de creativitat i proposar iniciatives innovadores a través d'una auditoria. L'auditoria creativa és una novetat al món de la gestió empresarial que ja utilitza Ferran Adrià i el seu equip per avaluar els processos d'innovació al restaurant elBulli.

Dels cinc finalistes de la competició, Caldo Molecular ha estat el projecte que ha convençut el jurat. El membre de l'equip Tobias Ginger ha explicat que el seu treball assenyala les mancances i les virtuts de Roca al camp de la innovació.

Tobias Giger

La innovació no es fa de la nit al dia, és un procés. Nosaltres hem analitzat aquest procés i els diem què fan bé i què poden millorar.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Els alumnes que han participat al projecte han rebut una classe magistral del xef. Segons Adrià, l'auditoria creativa ha de servir per estalviar, pressionar i generar creativitat en una empresa, tot i que encara és una eina incòmode per a moltes persones ja que significa que hi haurà més control.

Ferran Adrià

Tu arribes a un departament d'I+D amb una auditoria creativa i hi ha un caos, perquè significa que mesuraràs l'eficiència de cada hora de treball.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Roca ha rebut els resultats de l'auditoria creativa del projecte guanyador i haurà de decidir si els aplica al seu negoci.