Els beneficis de Grifols creixen un 13% el 2015 i arriben als 532 milions d'euros

Imatge de la seu de Grifols / Foto: ACN

Economia

Publicat el 29/feb/16 per Anna González / Acn

La multinacional Grifols, amb seu a Sant Cugat, ha guanyat 532,1 milions d'euros el 2015, un 13,2% més que l'any anterior. Els ingressos de l'empresa han crescut un 17,3% durant l'any passat, fins als 3.935 milions d'euros. La demanda de proteïnes plasmàtiques manté la tendència a l'alça i la Divisió Bioscience concentra el 77% dels ingressos de la companyia.

La facturació de la Divisió Diagnòstic va arribar als 691,5 milions d'euros, amb un increment de l'11,5%. En aquesta àrea, hi va haver un impuls de les vendes a la zona d'Àsia-Pacífic, especialment a la Xina i el Japó. La Divisió Hospital va facturar 96,2 milions d'euros, un 1,5% més.

El resultat abans d'impostos i amortitzacions (Ebitda) va arribar als 1.162,6 milions d'euros (un 11% més). Grifols va seguir amb una forta generació de caixa: el saldo disponible en tresoreria va arribar als 1.143 milions d'euros el 31 de desembre del 2015. La posició de liquiditat va superar els 1.600 milions d'euros.

Durant l'exercici, hi va haver una reducció progressiva de l'apalancament. El deute financer net es va situar en 3.710,3 milions d'euros a desembre del 2015, incloent el préstec de 100 milions d'euros formalitzat pel Banc Europeu d'Inversions a l'octubre per a inversions d'R+D. Un dels objectius de la companyia és reduir l'endeutament.

Al llarg del 2015, la inversió neta en Recerca i Desenvolupament es va situar en els 236,1 milions d'euros (un 21,2% més) i es van destinar 266,4 milions (un 5,8% més) a inversions de capital (Capex). Es van accelerar les inversions relacionades amb els nous centres de donació de plasma i actius industrial. El 25% de les inversions s'han realitzat a l'Estat espanyol. Al llarg de l'any la plantilla va augmentar un 5,4%, fins als 14.737 treballadors.

Grifols manté com a objectiu estratègic maximitzar la utilització de cada litre de plasma i, com a conseqüència, optimitzar la rendibilitat per litre. També continua la política de racionalització de despeses operatives relacionades amb serveis centrals i la implementació de tecnologies que contribueixen a una major eficiència.