Els comerciants atribueixen a l'àrea verda la caiguda d'entre el 15 i el 25% de la facturació

Els comerciants assenyalen que des del maig la facturació ha caigut

Economia

Publicat el 30/jul/18 per Albert Prat

Les associacions de comerciants alerten que la creació de la zona verda d'aparcament ha provocat caigudes de la facturació d'entre el 15 i el 25%, amb algunes zones, com Coll Favà, que s'acosten al 30. L'Associació de Comerciants del Barri del Monestir, Sant Cugat Comerç (StC) i l'Associació de Comerciants Centre-Vila coincideixen que les noves zones d'estacionament regulat han perjudicat tant clients com treballadors i demanen solucions específiques per aturar la caiguda de vendes.

El president de l'Associació de Comerciants del Barri del Monestir, Toni Gual, ha explicat a Cugat.cat que les dades que tenen situen les pèrdues pels comerciants de la zona entre el 20 i el 25% de la facturació total, unes dades que, afegeix, quadren amb el descens de l'afluència de vehicles al centre que calcula l'Ajuntament.

Toni Gual

L'Ajuntament té detectat que ha perdut un 15% d'afluència. Nosaltres hem perdut també un 15%, el problema és que aquest percentatge repercuteix en un 20-25% de les botigues.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les xifres coincideixen amb les que té Sant Cugat Comerç (StC), que situa les pèrdues entre el 15 i el 25%, tot i que alerta que en alguns casos, especialment a Coll Favà, s'arriba al 30% de caiguda. El gerent de StC, Jesús Carballo, argumenta que el barri s'ha convertit en un 'refugi' per les persones que no volen pagar per aparcar prop del centre i això ha perjudicat la rotació.

Jesus Carballo

És on no hi ha ni zona verda ni blava i és on la gent pot anar a aparcar més enllà de l'aparcament dissuasori. Al matí queden les places plenes i la gent que ve a comprar no troba aparcament i marxa del barri.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'Associació de Comerciants de Centre-Vila, per altra banda, admet que la facturació ha baixat també en els últims tres mesos, fet que coincideix amb comentaris de clients i comercials contra la implantació d'aquest sistema, un fet que, segons la presidenta de l'associació, Maria Calopa, fa que la gent es decideixi per anar a comprar al centre comercial. Calopa ha assenyalat que els clients a vegades arriben tard per problemes amb l'aparcament o deixen d'anar a les botigues i els representants comercials tenen dificultats per fer la seva feina. Els treballadors, afegeix, poden fer servir l'aparcament dissuassiu, però això els fa perdre molt de temps.

Maria Calopa

Quan són treballadors, els que estaven acostumats a venir en cotxe ara el poden deixar a l'estació de la Renfe, però perden molt de temps.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Els tres representants de patronals del comerç asseguren que cal trobar una fórmula perquè els clients puguin accedir amb cotxe al centre gratuïtament o amb avantatges. Des de l'equip de govern, la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, va assegurar la setmana passada que els ajustaments derivats de l'estudi d'ocupació que ha fet el consistori arribaran al setembre.