Pocs viatgers en les primeres hores de funcionament de la nova línia C-7 de Renfe


  • Comparteix:

La nova línia C7 ha entrar en funcionament aquest matí

La nova línia C7 ha entrar en funcionament aquest matí

Poca afluència d'usuaris en les primeres hores de funcionament de la línia de rodalies C-7 de Renfe, que enllaça L'Hospitalet i Martorell, passant per l'estació de Coll Favà de Sant Cugat. L'objectiu d'aquest servei, que funcionarà amb una freqüència de pas de dos trens per sentit i per hora, és unir per mitjà de transport ferroviari el Vallès amb el Baix Llobregat, sense haver de passar per Barcelona.

Des de les 6 i 20 minuts d'aquest matí, ja es pot fer servir les nova línia de rodalies de Renfe entre L'Hospitalet de Llobregat i Martorell.

Amb una freqüència de pas de dos trens per sentit i per hora, aquest servei ha de servir per escurçar distàncies entre poblacions molt properes però que, fins ara, no gaudien d'una bona comunicació per mitjà del transport públic. Així ho va remarcar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, coincidint amb l'acte d'inauguració de la línia.

Magdalena Álvarez

Volem trencar la radialitat i donar igualtat d'oportunitats de tot el territori. La nova línia també dóna una oportunitat a la productivitat ja que permet estalviar temps.


De la seva banda, els alcaldes dels municipis afectats per aquets nou servei, han celebrat que per fi s'hagi fet realitat una demanda durant tants anys reivindicada. L'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, ha recordat però que encara no n'hi ha prou i ha reclamat que la línia pugui arribar fins a Mollet, al Vallès Oriental, i que s'incrementin les freqüències de pas del trens per garantir que sigui un servei competitiu.

Lluís Recoder

Demanem que les freqüències de pas millorin perquè renfe ens ha anunciat trens cada mitja hora i jo espero que l'èxit de la línia faci que això s'incrementi. També volem que el recorregut sigui més llarg, fins a Mollet.


La nova línia C-7 de rodalies de Renfe aprofita el traçat de la línia de mercaderies entre El Papiol i Mollet i farà el recorregut entre l'Hospitalet de Llobregat i Martorell, passant per Barcelona Sants, Cerdanyola, la UAB, Sant Cugat, Rubí i Castellbisbal. La seva posada en funcionament ha suposat afegir 14,2 quilòmetres nous de doble via i una inversió de més de 17 milions d'euros que han aportat el Ministeri de Foment, Adif i Renfe.

Pel que fa a Sant Cugat, cap a finals de mes entrarà en servei una nova parada d'autobús de la línia 2, que permetrà arribar fins a l'estació de Coll Favà amb transport públic. D'altra banda, fa dos anys es va construir un pas soterrat que uneix el barri de Coll Favà amb l'estació sense haver de creuar la Ronda Nord, i s'està treballant també per regular, per mitjà de semàfors, el pas per als vianants des del barri de Can Magí.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.