Ciència i etnografia, les noves tècniques d'estudi del consumidor presentades a EsadeCreapolis


  • Comparteix:

El 80% dels nous productes fracassen als sis mesos del seu llançament

El 80% dels nous productes fracassen als sis mesos del seu llançament

La recerca a Internet d'opinions dels usuaris sobre un producte i l'estudi del comprador i les seves reaccions davant d'un determinat anunci són les principals tècniques de màrqueting presentades aquest dimarts a la jornada 'Noves Eines de Coneixement del Consumidor' a EsadeCreapolis. Un total de 18 especialistes en disseny i llançament de productes de companyies com Microsoft, Vodafone i Telefónica, entre d'altres, han presentat solucions a l'elevat percentatge de fracàs de nous articles a partir de les seves experiències.

Què es pot trobar al cervell d'un consumidor, com es poden descobrir les necessitats del client abans del llençament del producte i com introduir estratègies de màrqueting a les xarxes socials són algunes de les qüestions plantejades a la jornada. Científics del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) d'Esade, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i experts en màrqueting de Yahoo, BBVA, Puig i MTV Networks, entre d'altres companyies líders, han posat sobre la taula les raons del seu èxit.

La responsable dels Serveis d'Innovació d'EsadeCreapolis, Elisabet Juan, ha exposat en una entrevista a Catalunya Informació quina és la innovació de les tècniques presentades a la jornada.

Elisabet Juan

Les noves tècniques se centren en els sentiments del consumidor.





Les empreses convidades a la jornada 'Noves Eines de Coneixement del Consumidor' són una excepció ja que el 80% dels nous productes introduïts al mercat fracassen als sis mesos del seu llançament. Ho explica Elisabet Juan.

Elisabet Juan

És una dada extensible en l'àmbit internacional, que afecta a productes de gran consum com els perfums.




Els estudis etnogràfics, el neuromàrqueting i l'observació de l'activitat cerebral a partir d'estímuls, així com l'estudi de les opinions dels usuaris de les xarxes socials, són els principals mètodes que s'han donat a conèixer aquest dimarts al campus EsadeCreapolis.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.