La recerca a Internet d'opinions dels usuaris sobre un producte i l'estudi del comprador i les seves reaccions davant d'un determinat anunci són les principals tècniques de màrqueting presentades aquest dimarts a la jornada 'Noves Eines de Coneixement del Consumidor' a EsadeCreapolis. Un total de 18 especialistes en disseny i llançament de productes de companyies com Microsoft, Vodafone i Telefónica, entre d'altres, han presentat solucions a l'elevat percentatge de fracàs de nous articles a partir de les seves experiències.
Què es pot trobar al cervell d'un consumidor, com es poden descobrir les necessitats del client abans del llençament del producte i com introduir estratègies de màrqueting a les xarxes socials són algunes de les qüestions plantejades a la jornada. Científics del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) d'Esade, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i experts en màrqueting de Yahoo, BBVA, Puig i MTV Networks, entre d'altres companyies líders, han posat sobre la taula les raons del seu èxit.
La responsable dels Serveis d'Innovació d'EsadeCreapolis, Elisabet Juan, ha exposat en una entrevista a Catalunya Informació quina és la innovació de les tècniques presentades a la jornada.
Elisabet Juan
Les noves tècniques se centren en els sentiments del consumidor.
Les empreses convidades a la jornada 'Noves Eines de Coneixement del Consumidor' són una excepció ja que el 80% dels nous productes introduïts al mercat fracassen als sis mesos del seu llançament. Ho explica Elisabet Juan.
Elisabet Juan
És una dada extensible en l'àmbit internacional, que afecta a productes de gran consum com els perfums.
Els estudis etnogràfics, el neuromàrqueting i l'observació de l'activitat cerebral a partir d'estímuls, així com l'estudi de les opinions dels usuaris de les xarxes socials, són els principals mètodes que s'han donat a conèixer aquest dimarts al campus EsadeCreapolis.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.