La Cambra de Comerç Hispanoamericana anima les empreses locals a arriscar-se als Estats Units


  • Comparteix:

Les empreses santcugatenques tenen potencial per abordar el mercat nord-americà, només han de trobar la manera d'entrar-hi i adaptar-se a les diferències culturals de negoci. Aquesta és una de les principals conclusions de la jornada del fòrum empresarial Santcugatribuna que ha tractat aquest divendres la incorporació d'empreses locals als Estats Units. La directora executiva de la Cambra de Comerç Hispanoamericana, Bisila Bokoko, considera que les companyies de la ciutat tenen un nivell 'òptim de competitivitat' i 'talent' per integrar-se a l'economia de l'altre costat de l'Atlàntic.

Bisila Bokoko ha explicat que amb l'actual pla d'estímul econòmic del president Barack Obama hi ha moltes oportunitats per empreses espanyoles als Estats Units. La directora executiva de la Cambra de Comerç Hispanoamericana creu que els sectors farmacèutic, òptic i de noves tecnologies poden funcionar molt bé en el mercat americà, així com també els sectors tradicionals si saben posicionar-se en estats no tan saturats com Nova York, Califòrnia i Florida.

Bisila Bokoko considera que el mercat nord-americà, amb 300 milions de persones, té molts nínxols receptius a tot allò que els empresaris de la ciutat puguin oferir.

Bisila Bokoko

Crec que les empreses locals estan en un nivell òptim de competitivitat, no han de tenir pot d'integrar-se en aquest mercat.


La jornada, que ha tingut lloc a la Masia Can Ametller, ha comptat amb la intervenció del conseller de relacions internacionals de l'empresa de productes cosmètics NaturaBissé, Joaquim Serra. La companyia familiar fa més de 10 anys que va integrar-se a l'economia nord-americana i ha explicat les claus per tenir èxit en un mercat tant desconegut pels catalans i els espanyols.

Joaquim Serra

El més important és tenir els objectius clars, el teu mercat, els teus clients i el teu producte.


El tinent d'alcalde d'Economia, Jordi Joly, ha presentat la xerrada i ha explicat que l'objectiu és que les empreses locals s'atreveixin a abordar nous mercats potencials per aconseguir noves oportunitats i buscar dinàmiques desconegudes i valor afegit.

Jordi Joly

Hem d'intentar tenir empreses que s'atreveixin a obrir nous mercats, és fonamental tenir mentalitat global.


El fet que l'economia americana sigui de les primeres que comença a veure el final de la crisi pot animar, segons Joly, les companyies de la ciutat buscar la seva adaptació a l'altre costat de l'Atlàntic.

Durant la jornada, també s'han ofert sessions de treball bilaterals amb la presidència de la Cambra de Comerç Hispanoamericana i les empreses interessades per resoldre els seus dubtes sobre l'economia dels EUA.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.