Un 70% de les infraestructures de la comarca que han de donar servei a Sant Cugat no tenen projecte definitiu

Cinc dels vuit projectes que no tenen estudi són ferroviaris

Economia

Publicat el 24/feb/10 per Anna Bernadó

Vuit de les 11 infraestructures projectades a la comarca que han de donar servei a Sant Cugat no tenen projecte definitiu, segons un estudi de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. El document evidencia que més de la meitat d'aquests projectes que no tenen horitzó fan referència a infraestructures ferroviàries.

L'informe de la Cambra conclou que més d'un 72% de les infraestructures projectades a la comarca que tindrien impacte directe sobre la nostra ciutat no compten amb estudi informatiu per part de la Generalitat o l'executiu espanyol que determini el seu impacte ni planifiqui la seva execució. Tot i això, sí que consten en els plans de l'administració.

És el cas del tram de Sant Cugat a Sant Celoni del vial interpolar, l'autovia que ha de creuar el Vallès des de Molins de Rei a Sant Celoni per connectar les principals poblacions de la comarca. La Generalitat, però, sí que ha elaborat l'estudi del tram del vial entre Molins i la nostra ciutat, que està a l'espera de la redacció del projecte constructiu.

L'estudi informatiu del desdoblament dels túnels de Vallvidrera s'està redactant, i tampoc existeix el del Túnel d'Horta viari, una infraestructura que s'ha descartat i que ja està fora de planificació, com recorda la Cambra.

Pel que fa a les infraestructures ferroviàries, l'estudi constata que la nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) Barcelona - Terrassa pel túnel d'Horta no compta tampoc amb estudi informatiu, tot i que la Generalitat ha anunciat que aquest mes licitarà els documents pertinents. La nova infraestructura unirà Barcelona i el Vallès a través d'un nou túnel a Collserola. El govern encara no ha decidit si l'entrada vallesana de la línia serà per Cerdanyola o per Sant Cugat.

El perllongament de la línia d'Avinguda Tibidabo de FGC fins a la nostra ciutat, una demanda reiterada de l'equip de govern municipal, també es troba en estat 'immadur', segons la cambra, així com el ramal i l'estació del TGV al Vallès, que podria tenir parada a Sant Cugat.

Els projectes de l'intercanviador de Renfe de l'Hospital General - Rubí i del Tramvallès tampoc estan planificats en un estudi. La Generalitat licitarà el document d'una part d'aquesta última infraestructura, tot i que en aquest primer tram s'exclou la connexió amb la nostra ciutat.

Les infraestructures ferroviàries en execució que detalla la investigació de la cambra són dues. D'una banda, la nova estació de FGC a Volpelleres, prevista per finals d'any, però que serà una realitat abans l'estiu que ve, segons Política Territorial. L'altra infraestructura en marxa és l'adaptació a ample europeu de les vies de Renfe del tram de Castellbisbal a Mollet, que passa per l'estació de Coll Favà.

La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha fet l'estudi centrant-se en les 25 infraestructures que afecten el Vallès Occidental. En l'àmbit comarcal, un 64% dels projectes no tenen encara estudi informatiu. D'aquests, un 76% corresponen al ministeri de Foment de l'Estat espanyol i un 24% al govern de la Generalitat.