La Cecot defensa el potencial del corredor del Mediterrani en la xarxa ferroviària europea

Mapa de l'eix ferroviari

Economia

Publicat el 13/gen/11 per Irene Campmany

La patronal vallesana Cecot s'adhereix al manifest a favor del pas de la xarxa ferroviària europea de mercaderies pel corredor del Mediterrani. La patronal ha signat el text de l'associació FERRMED en suport al projecte aquest dimecres a la seu del Parlament Europeu de Brussel·les.

La Cecot creu que el pas de la xarxa per Catalunya 'obrirà les portes' del país tant a Europa com a l'Àsia, continent d'on provenen molts dels productes importats a la UE.

El secretari general de la patronal, David Garrofé, afirma que Catalunya juga un paper clau en aquesta xarxa de connexió amb Europa. Són declaracions a Cugat.cat.

David Garrofé

És vital per a l'economia del nostre país connectar-se amb el centre d'Europa.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Garrofé és conscient que hi ha altres propostes que aposten pel pas de la xarxa pel centre de l'Estat espanyol, seguint la ruta Madrid-Saragossa-Pirineus. Malgrat això, el pas per l'eix del Mediterrani, afirma, és la més rendible i sostenible, i servirà per treure profit als ports de Barcelona i València, els més preparats del sud d'Europa. En paral·lel, Garrofé ha destacat la proximitat de grans autopistes amb les zones portuàries d'ambdues ciutats. En aquest sentit, el secretari general de la Cecot remarca que si València i Barcelona estiguessin connectades ferroviàriament amb els principals ports europeus s'escurçarien les rutes actuals.