Creix un 15% el nombre d'atencions per temes de consum durant el 2010


  • Comparteix:

Presentació de la memòria de l'OMIC

Presentació de la memòria de l'OMIC

Les atencions per qüestions de consum a Sant Cugat han augmentat un 15% en el darrer any. En total, s'han realitzat 4.166 consultes o reclamacions ateses entre l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i altres serveis de l'Ajuntament. Les companyies de telefonia i d'Internet acumulen la meitat de reclamacions gestionades per l'OMIC.

De les poc més de 4.100 consultes, la meitat es van referir a subministraments bàsics i un 25% a serveis. D'aquestes 4.100, 3.400 es van gestionar des de l'OMIC. En aquesta xifra, hi sobresurten les queixes per qüestions de telecomunicacions, com recepció de SMS premium, trucades a prefixos 905 i dificultats per donar-se de baixa. L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha demanat responsabilitat a les empreses telefòniques.

Tall incrustat: Mercè Conesa

Reclamo a les companyies de telefonia més seriositat i rigorositat.


Durant el darrer any, Sant Cugat s'ha convertit en seu de la Junta Arbitral de Consum (JACC). Això permet als santcugatencs resoldre conflictes de consum a través de l'arbitratge a la mateixa ciutat. Segons la responsable de l'OMIC, Mercè Álvarez, aquest fet és especialment útil per resoldre problemes amb companyies telefòniques.

Tall incrustat: Mercè Àlvarez

La junta arbitral permet resoldre els conflictes amb les companyies telefòniques.


L'OMIC també ha estrenat aquest any 'Escola de consum', un espai a Cugat ràdio per donar consells i resoldre dubtes de la població. En paral·lel, ha llançat diverses campanyes informatives per difondre els drets dels usuaris.

Tres persones treballen a l'OMIC, que disposa de la certificació ISO 9001:2000.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.